چین و کره‌جنوبی همکاری‌های اقتصادی را گسترش می‌دهند

چین و کره جنوبی در جلسه وزیران اقتصاد دو کشور تفاهمنامه‌ای در زمینه تقویت همکاری اقتصادی و زنجیره تامین امضا کردند.

به گزارش تجارت ایران و چین، به نقل از روزنامه «گلوبال تایمز» کارشناسان معتقدند با امضای تفاهمنامه ای که در جلسه وزیران اقتصاد چین و کره جنوبی برای تقویت همکاری اقتصادی انجام شد و باتوجه به روابط دوجانبه در سی‌امین سالگرد تاسیس روابط دیپلماتیک میان دو کشور به نظر می‌رسد سئول خواستار حفظ اعتماد مشترک با پکن پیش از پیوستن به «ائتلاف نیمه رساناها» (semiconductor alliance) به رهبری آمریکاست که به نظر می‌رسد چین را هدف گرفته است.

بیشتر بخوانید:

چینی ها ۷هزار خانه طی سال ۲۰۲۱ در کره جنوبی خریدند

برگزاری مراسم در معبد «یاسوکونی» خشم چین و کره جنوبی را برانگیخت

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایرنا منتشر شده است، این تفاهمنامه در طول هفدهمین جلسه همکاری اقتصادی چین و کره جنوبی که به شکل مجازی میان «هی لیفنگ» رئیس کمیسیون اصلاح و توسعه ملی چین و «چو کی یونگ هو» وزیر دارایی کره جنوبی امضا شد.

«هی لیفنگ» همچنین خاطرنشان کرد چین و کره جنوبی به عنوان دو طرف که از پایه گذاران سیستم تجارت آزاد جهانی هستند و از آن بهره می‌برند باید به شکل مشترک تضمین کننده امنیت، ثبات و جریان صنعتی دو کشور و جهان باشند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد چین و کره جنوبی بتوانند به تبادل عمیق و  اشتراک‌گذاری فرصت‌ها برای توسعه ادامه دهند.

براساس بیانیه‌ای که از سوی کمیسیون اصلاح و توسعه ملی چین منتشر شد در طول این جلسه دو طرف توافق کردند تا همکاری اقتصادی در زنجیره تامین، زنجیره صنعتی  و سیاست های مبادله ای در زمینه حذف دی اکسید کربن را تقویت کنند.

برپایه گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی با اشاره به وزارت دارایی این کشور آمده است براساس این تفاهمنامه قرار است سازمان جدیدی در زنجیره تامین میان دو کشور با هدف مذاکره درباره مسائل مرتبط در این رویداد و یا هرگونه اختلالی در زنجیره تامین با تقویت سیاست مشاوره و گفتگو  آغاز به کار کند.

جلسه همکاری اقتصادی چین-کره جنوبی از سال ۱۹۹۹ معمولا در سطح گفت وگوی مقام های عالی رتبه دو کشور و مکانسیم تبادل در زمینه اقتصادی برگزار می‌شود و تا کنون ۱۶ بار به شکل موفقیت آمیز برگزار شده است. جلسه وزیران بعدی در سال ۲۰۲۳ در کره جنوبی برگزار خواهد شد.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *