چین به رتبه دوم در بازار جهانی باتری خودروهای الکتریکی جهش کرد

با افزایش تقاضای چین برای خودروهای بی نقص، شرکت خودروسازی چینی بی‌وای‌دی(BYD) در رده‌بندی جهانی باتری خودروهای برقی در ماه جولای به جایگاه دوم جهش کرد و از ال‌جی انرژی سولوشن پیشی گرفت.

به گزارش تجارت ایران و چین، این سازنده خودرو و باتری چینی در ماه جولای ۶.۴ گیگاوات ساعت باتری عرضه کرد و فناوری معاصر آمپرکس(CATL) با ۱۳.۳ گیگاوات ساعت را پشت سر گذاشت. بر اساس اطلاعات منتشر شده  در روز دوشنبه (۵ سپتامبر) ال‌جی انرژی با ۴.۴ گیگاوات ساعت به رتبه سوم سقوط کرد و پس از آن پاناسونیک هلدینگ ژاپن با ۲.۹ گیگاوات ساعت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

افزایش تردد خودروهای الکتریکی در چین

روند الکتریکی نمودن و هوشمندسازی خودرو در نمایشگاه بین المللی خودرو گوانجو

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، این گزارش نشان داد که فروش جهانی باتری در ماه جولای به ۳۹.۷ گیگاوات ساعت افزایش یافته است که ۸۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

تقاضا برای خودروهای برقی همچنان افزایش می‌یابد زیرا قیمت‌های بالای بنزین رانندگان را به سمت خودروهای هیبریدی و باتری‌دار سوق می‌دهد و خودروسازان ناوگان خود را برقی می‌کنند. با این حال، سازندگان خودروهای برقی با چالش‌هایی مواجه هستند زیرا بریتانیا و آلمان یارانه‌ها را کاهش می‌دهند، ایالات‌متحده برای کاهش اتکا به مواد معدنی و اجزای چینی تلاش می‌کند و افزایش قیمت مواد باعث افزایش قیمت باتری‌ها می‌شود.

یکی دیگر از شرکت‌های چینی(CALB)، در رتبه ششم فروش در ماه جولای قرار گرفت. شرکت‌های چینی رشد کلی صنعت باتری‌های خودروهای الکتریکی را در ماه جولای رهبری کردند، در حالی که سهم کل بازار سه سازنده باتری کره‌جنوبی  از ۳۴.۲ درصد در سال گذشته به ۲۵.۹ درصد کاهش یافت.

طبق اطلاعات بلومبرگ، به نظر می‌رسد سازندگان باتری چینی قدرت قیمت‌گذاری خود را در بحبوحه عرضه اندک حفظ می‌کنند، در حالی که انتظار می‌رود مصرف باتری چین در سال جاری با افزایش فروش خودروهای انرژی جدید تقریباً دو برابر شود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *