نرخ تورم چین نزول کرد

اداره ملی آمار چین (NBS) اعلام کرد که تورم کارخانه‌ای چین در ماه آگوست کاهش یافت و به پایین‌ترین حد در ۱۸ ماه گذشته رسید.

به گزارش تجارت ایران و چین به نقل از بیزنس، بر اساس گزارشی که اداره ملی آمار چین منتشر کرد، نرخ تورم سالانه چین در ماه آگوست به ۲.۵ درصد رسید که ۰.۲ درصد نسبت به ماه قبل کاهش داشت. شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ماهانه در ماه آگوست ۰.۱ درصد کاهش یافت.

بیشتر بخوانید:

جهش شدید تورم درب کارخانه چین در ماه آگوست

تورم چین نزدیک به صفر

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، بر اساس داده‌های اداره آمار چین، شاخص قیمت مصرف‌کننده چین که معیار اصلی تورم است، در ماه آگوست افزایش سالانه ۲.۵ درصدی به دنبال افزایش ۲.۷ درصدی ماه گذشته را ثبت کرد.

رشد شاخص قیمت مصرف‌کننده اصلی که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را حذف می‌کند و معیار بهتری برای رابطه عرضه و تقاضا در اقتصاد تلقی می‌شود، در ماه آگوست نسبت به مدت مشابه سال قبل ۰.۸ درصد و نسبت به ماه قبل ثابت بود.

دولت هدف تورم مصرف‌کننده سالانه را حدود سه درصد در سال ۲۰۲۲ تعیین کرده است.

شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) در ماه آگوست نسبت به ماه مشابه در سال ۲۰۲۱ به میزان ۲.۳ درصد افزایش یافت در حالی که نسبت به جولای ۲۰۲۲ به میزان ۱.۲ درصد کاهش داشت.

فو لینگهوی، سخنگوی اداره ملی آمار چین، در کنفرانس خبری اخیر در پکن گفت که چین علیرغم مواجهه با فشار تورمی فزاینده، همچنان از شرایط مساعد زیادی برای ثابت نگه داشتن قیمت‌ها در بقیه سال برخوردار است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *