چین: تجارت با کشورهای شرکای”کمربند-راه” به ۱۲ تریلیون دلار رسیده است

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد تا پایان ماه اوت سال جاری میلادی ارزش تجارت کالا میان چین و شرکای «ابتکار کمربند-راه» به ۱۲ تریلیون دلار و سرمایه گذاری مستقیم غیرمالی تا ۱۴۰ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش تجارت ایران و چین به نقل از تارنمای وزارت امورخارجه چین، «وانگ ونبین»  سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود که تا پایان سال جاری میلادی شرکت های چینی بیش از ۴۳ میلیارد دلار در بخش های اقتصادی خارجی و همکاری تجاری در منطقه های کشورهای شریک سرمایه گذاری خواهند کرد و بیش از ۳۴۰ هزار فرصت شغلی محلی ایجاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

8 نکته درباره طرح کمربند و راه چین و فرصت های آن برای ایران

چین در کشورهای حاشیه کمربند و راه 62 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرد

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایرنا منتشر شده است، چین با بیش از ۳۰ کشور و منطقه تاکنون توافقنامه مشترک با عنوان عملیات اقتصادی با مجوز (AEO) امضا کرده است. سطح تجارت و سرمایه گذاری آزاد افزایش یافته است. براساس آمار اخیر بیش از یک سوم پروژه های کلیدی زیرساختی در کشورها و مناطق شریک چین با استانداردهای چین در حال ساخت است.

ابتکار کمربند-راه ذهنیت ها را درباره بازی های ژئوپولتیکی تغییر داد و مدل جدیدی از همکاری بین المللی را خلق کرد. این پروژه برای گروهی انحصاری نیست بلکه در سطحی آزاد و وسیع و به شکل فراگیر انجام می شود. این پروژه نمایشی منحصر به فرد از چین نیست بلکه مانند گروه ارکستری است که همه با هم به نواختن سمفونی مشغولند.

سخنگوی وزارت امورخارجه چین در ادامه سخنانش افزود ما با آغوشی باز از تمام شرکای برای حضورو همکاری در پروژه ابتکاری کمربند-راه دعوت می کنیم. از سوی دیگر شکلگیری انواع ابتکارها در زمینه پیشرفت و توسعه زیرساخت ها به شکل جهانی ضرورت و تاثیر آن را در این پروژه ثابت می کند این پروژه فراتر از مدل سنتی همکاری اقتصادی و تجاری خواهد رفت و مسیری تازه از پیشرفتی پایدار را خواهد گشود.

وی در پایان سخنانش این چنین ارزیابی کرد: «همانطور که دبیرکل سازمان ملل متحد گفته است پروژه کمربند و راه و دستورکار ۲۰۳۰ هر دو به توسعه پایدار به منظور دستیابی به اهداف می انجامند و پروژه کمربند و راه می تواند به تسریع اجرای برنامه ۲۰۳۰ به نفع تمام جهان کمک کند. نتایج پرثمر ۹ سال گذشته نشانگر فضای جدید رشد اقتصادی  و مشارکت جدید برای رفاه حال تمام مردم جهان است.»

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *