انتقاد آمریکا از چین و روسیه به دلیل حمایت از کره شمالی

در نشست شورای امنیت سازمان ملل، چین و روسیه به دلیل حمایت از آزمایش‌های موشکی کره شمالی مورد انتقاد آمریکا قرار گرفتند.

به گزارش تجارت ایران و چین، به نقل از خبرگزاری آناتولی، در پی پرتاب‌های موشکی اخیر کره شمالی، شورای امنیت سازمان ملل به درخواست آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلبانی، جمهوری ایرلند و نروژ تشکیل جلسه داد.

بیشتر بخوانید:

مرز کره شمالی و چین باز می شود

توسعه روابط کره شمالی و چین

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان ملل در این نشست گفت، کره شمالی در سال جاری ۵۹ موشک بالستیک پرتاب کرده که قطعنامه‌های شورای امنیت را نقض می‌کند.

او با اشاره به چین و روسیه گفت: کره شمالی از حمایت اعضای این شورا برخوردار است. این اعضا در برابر نقض‌های مکرر کره شمالی سکوت کرده‌اند. صرفاً چون ممکن است کره شمالی به شما سلاح بفروشد تا در جنگ تهاجمی خود علیه اوکراین استفاده کنید، نمی‌توانید مسئولیت‌های خود را در شورای امنیت رها کنید.

کره شمالی در واکنش به رزمایش هوایی مشترک پنج روزه آمریکا و کره جنوبی، حدود ۲۰ موشک پرتاب کرد، اقدامی که موجب تشدید تنش‌ها در شبه‌جزیره کره شده است.

خالد خیاری، معاون دبیرکل سازمان ملل گفت، کره شمالی با پرتاب‌های موشکی خود به شکلی غیرمسئولانه امنیت هوایی و دریایی بین‌المللی را به کلی نادیده می‌گیرد.

چین و روسیه مدت‌هاست که خواستار کاهش تحریم‌ها علیه کره شمالی هستند.

در این نشست، ژانگ جون، نماینده چین در سازمان ملل این شورا را به ایفای نقش سازنده به جای اعمال فشار بر کره شمالی تشویق کرد.

شورای امنیت سازمان ملل از سال ۲۰۰۶ به دلیل فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی، این کشور را تحریم کرده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *