آمریکا و هند درصدد رقابت با چین

هند و آمریکا در زمینه تجهیزات نظامی، تراشه و هوش مصنوعی همکاری می‌کنند تا با چین رقابت کنند.

به گزارش تجارت ایران و چین، واشنگتن خواستار ارسال بیشتر شبکه های تلفن همراه در شبه قاره هند برای مقابله با تکنولوژی هوآوی چین است و در عین حال از ورود متخصصان هندی کامپیوتر به آمریکا استقبال می کند. آمریکا شرکت های هر دو کشور را به همکاری در زمینه تجهیزات نظامی از جمله سیستم های توپخانه ای ترغیب کرد.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت بایدن و آجیت دوال همتای هندی اش به همراه تعدادی از مقامات ارشد رسمی از هر دو کشور روز گذشته در کاخ سفید دیدار کردند تا برنامه نوآوری هند- آمریکا در تکنولوژی های نوظهور و مهم را راه اندازی کنند.

بیشتر بخوانید:

همچنین روز دوشنبه مشاوران امنیت ملی دو کشور در مراسم اتاق بازرگانی با شرکت های لاکهید مارتین، آدانی و اپلاید متریالز شرکت کردند.

براساس گزارش منتشر شده در ایرنا، در جیک سالیوان در مصاحبه با خبرنگاران گفت چالش بزرگتری که از سوی چین با عملیات اقتصادی و اقدامات نظامی تحریک کننده بوجود آمده است و تلاش هایش برای تسلط بر صنایع برای کنترل زنجیره تامین آینده تاثیر عمیقی بر روی فکر کردن به دهلی برای ما داشت. .

مشاور امنیت ملی هند در این سفر سه روزه به واشنگتن که امروز پایان می یابد همچنین با آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا نیز دیدار می کند.

هند با انجام رزمایش های نظامی با روسیه و افزایش خرید نفت خام این کشور که منبع کلیدی مالی روسیه برای ادامه جنگ اوکراین است موجب دلسردی آمریکا شده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *