رقیب چینی چت جی پی تی(Chat GPT) چه مشخصاتی دارد؟

براساس اعلام چین چت بات جدید برای رقابت با چت جی پی تی توسعه پیدا خواهد کرد.
براساس گزارش تجارت ایران و چین، بایدو، غول چینی صنعت فناوری که بیشتر روی موتور جست‌و‌جو در وب تمرکز دارد، در بیانیه‌ای می‌گوید به دنبال رونمایی سرویسی مشابه ChatGPT است. در واکنش به این خبر، ارزش سهام بایدو ۱۶ درصد رشد کرد.

چت‌بات جدید بایدو که در چینی Wenxin Yiyan و در انگلیسی ERNIE Bot نام دارد، ماه مارس (اسفند و فروردین) از راه می‌رسد. بایدو می‌گوید چت‌بات موردبحث هم‌اکنون در حال گذراندن آزمایش‌های درون‌شرکتی است.

ERNIE مبتنی‌بر مدل زبانی اختصاصی بایدو است که این شرکت در سال ۲۰۱۹ توسعه داده بود. پروژه‌ی ERNIE از سال ۲۰۱۹ تاکنون تحولات زیادی تجربه کرده است و به کاربران امکان می‌دهد شعر و مقاله بنویسند یا از طریق متن، عکس بسازند. سخنگوی بایدو می‌گوید تاکنون سه نسل از ERNIE توسعه داده شده است.

بیشتر بخوانید:

مدل‌های زبانی بر پایه‌ی حجم عظیمی از داده‌های آنلاین تعلیم داده می‌شوند تا پاسخ‌هایی مناسب به سؤالات کاربران بدهند. سخنگوی بایدو می‌گوید پژوهشگران این شرکت «به‌طور مداوم در تلاشند» فناوری استفاده‌شده در ERNIE را ارتقاء دهند تا این چت‌بات از پس انجام کارهای بیشتری بربیاید.

بایدو فعلا هیچ تصویری از رابط کاربری ERNIE منتشر نکرده است. همچنین مشخص نیست که ERNIE به درون موتور جست‌و‌جوی بایدو راه پیدا می‌کند یا نه.

براساس گزارش منتشر شده در زومیت، بیانیه‌ی بایدو در حالی منتشر می‌شود که گوگل شب گذشته از Bard به‌عنوان جدی‌ترین رقیب ChatGPT پرده‌برداری کرد. مایکروسافت، دیگر بازیگر مهم حوزه‌ی هوش مصنوعی، امشب کنفرانسی جدید برگزار می‌کند. احتمالاً در این کنفرانس شاهد اضافه شدن ChatGPT به موتور جست‌و‌جوی بینگ خواهیم بود.

ChatGPT در ماه‌های اخیر به‌شدت محبوب شده و توانسته است رکورد تعداد کاربران را جابه‌جا کند. این چت‌بات نه‌تنها مقاله‌ی دانشگاهی می‌نویسد، بلکه توانایی کدنویسی نیز دارد. مایکروسافت میلیاردها دلار در شرکت خالق ChatGPT سرمایه‌گذاری کرده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *