افزایش صادرات محصولات دامی به چین

از ابتدای سال یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلار ، محصولات دامی به کشور‌های افغانستان و چین صادر شده است.

به گزارش تجارت ایران و چین، مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی یکی از قطب‌های تولید گوشت سفید در کشور است گفت: خراسان جنوبی از نظر پرورش طیور رتبه ۱۲ کشور، از نظر پرورش دام رتبه ۱۷ و از نظر پرورش شتر نیز رتبه دوم در کشور را دارد.

وی افزود : امسال یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلار ، محصولات دامی از استان به چین و افغانستان صادر شد که افزایش ۷۷ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

بخشی با اشاره به اینکه ۲۹ هزار نفر شتر در استان پرورش داده می‌شود ادامه داد: یک میلیون و ۴۰۰ هزار رأس دام سبک، ۲۷ هزار رأس گاو و گوساله، ۸۰۶ واحد پرورش طیور گوشتی و ۷۷ واحد پرورش مرغ پولت و مرغ تخم گذار در خراسان جنوبی وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۲۰۹ هزار رأس گوسفند و بز، پنج هزار و ۷۰۰ رأس گاو، ۱۰ هزار و ۹۹۰ قطعه بوقلمون، سه هزار و ۲۷۶ نفر شتر و ۲۰ هزار و ۹۴۱ تن شیر خام با مجوز از خراسان جنوبی خارج شده ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحد‌های مرغداری خراسان جنوبی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه برای پیشگیری و کنترل بیماری‌های این ۲۵ میلیون قطعه ۱۲۷ هزار دُز واکسن تزریق شده است ادامه داد: در مورد طیور بومی و روستایی نیز بیش از ۴۹۶ هزار قطعه طیور بر علیه بیماری نیوکاسل به صورت رایگان توسط همکاران ما در شبکه دامپزشکی واکسینه شدند.

براساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی با اشاره به اینکه ۲۹ هزار مورد بازدید از مراکز عرضه و فروشگاه‌های فرآورده‌های خام دامی از ابتدای سال انجام شده است، تاکید کرد: در این بازدید‌ها ۲۲ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف تشخصی داده شده و از چرخه مصرف خارج شدند.

وی با اشاره به اینکه آمار فرآورده‌های خام دامی که از چرخه مصرف خارج شدند ۴۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است ادامه داد: گرانی نهاده‌های دامی و در پی آن کاهش جوجه‌ریزی از مهمترین علل کاهش کشتار طیور از ابتدای سال است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری ۱۴ میلیون قطعه انواع طیور در خراسان جنوبی کشتار شده است بیان کرد: این آمار نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی کشتار از ابتدای سال، بیان کرد: در این بازه ۸۳ هزار رأس دام سبک و سنگین نیز در خراسان جنوبی کشتار شده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *