صادرات 23 میلیارد دلار فناوری به چین

مایکل مک‌کول، نماینده جمهوریخواه کنگره اعلام کرد دولت بایدن در سه ماهه نخست سال گذشته، با مجوزهایی به ارزش ۲۳ میلیارد دلار برای صادرات فناوری آمریکا به شرکتهای چینی تحت بلک لیست، موافقت کرد.

به گزارش تجارت ایران و چین، مقام وزارت بازرگانی که بر سیاست صادرات آمریکا نظارت دارد، اظهار کرد: اما سیاست دوران ترامپ که اجازه می‌دهد شرکت سازنده گوشی موبایل و تجهیزات مخابراتی هواوی، بعضی از فناوری‌های آمریکایی پایین‌تر از نسل پنجم را دریافت کند، تحت ارزیابی قرار دارد.این افشاگری در بحبوحه فشار فزاینده قانونگذاران جمهوریخواه که اکنون کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را در دست دارند، بر دولت بایدن، برای توسعه بیشتر مقابله با فروش فناوری حساس آمریکایی به چین صورت گرفته است.

همچنین یک هفته پس از آن اعلام می شود که دولت بایدن، شرکت‌های چینی را به لیست سیاه تجاری برای کمک به ارتش روسیه افزود. چند ماه‌ پیش هم دولت بایدن، سیاست جدیدی برای محدود کردن چشمگیر فروش تراشه و ابزارهای تراشه سازی به چین اعلام کرد.

بر اساس گزارش منتشر شده در ایسنا، مک‌کول گفت: وزارت بازرگانی که بر کنترلهای صادراتی نظارت می‌کند، تنها با هشت درصد از درخواستهای مجوز برای فروش به این شرکتها در سه ماهه نخست سال میلادی گذشته، مخالفت کرد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *