توسعه اقتصاد دیجیتال در چین طی 2023

«لی کچیانگ» نخست وزیر چین از هدفگذاری دولت این کشور برای دستیابی به هدف ۵ درصدی تولید ناخالص ملی برای سال ۲۰۲۳ خبر داده و تاکید کرد که اقتصاد دیجیتال می بایست در این مسیر تقویت شود.

به گزارش تجارت ایران و چین، «لی کچیانگ» نخست وزیر چین از هدفگذاری دولت این کشور برای دستیابی به هدف ۵ درصدی تولید ناخالص ملی برای سال ۲۰۲۳ خبر داد.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر چین با اعلام تازه تزین آمار اقتصادی و برنامه های کشورش برای سال ۲۰۲۳ همچنین هدفگذاری شاخص قیمت مصرف کننده را روی ۵.۲۴ درصد اعلام کرد.

در خصوص نرخ بیکاری نیز دولت چین قصد دارد نرخ را به ۵.۵ درصد کاهش داده و بیش از ۱۲ میلیون شغل در حوزه مشاغل شهری ایجاد نماید. این در حالیست که هدفگذاری دولت چین برای رشد تولید ناخالص ملی این کشور در سال گذشته روی ۲.۸ درصد قرار داشته که قرار است امسال، این رقم دو برابر رشد داشته باشد.

کچیانگ که این سخنان را در جلسه کنگره ملی چین مطرح می کرد، همچنین از تعیین هشت اولویت اصلی اقتصادی دولت کشورش خبر داد که کاهش نرخ تورم و قیمت مصرف کننده در صدر آنها قرار دارد.

براساس گزارش منتشر شده در بازار، همچنین، اولویت هایی همچون جذب سرمایه خارجی و کاهش ریسک سرمایه در کنار ایجاد ثبات در تولید محصولات کشاورزی و ادامه سیاست توسعه سبز از جمله موارد مهم دیگری است که پکن قصد دارد در سال جاری میلادی روی آنها تمرکز نماید.

وی همچنین در خصوص اهمیت توسعه اقتصاد دیجیتال و نقش آن در توسعه پایدار چین گفت: ما باید توسعه اقتصاد دیجیتال را با قدرت پیگری کرده و با تنظیم مقرات رگولاتوری، از پلتقرم های فعال در این زمینه حمایت نماییم.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *