چین پس از 3 سال مرزهایش را بازگشایی کرد

دولت چین برای نخستین بار از سال ۲۰۲۰، مرزهای خود را به روی گردشگران خارجی بازگشایی می‌کند.

به گزارش تجارت ایران و چین، دولت چین برای نخستین بار طی سه سال اخیر و از زمان همه گیری کووید 19 در سال 2020، مرزهای خود را از فردا به روی گردشگران خارجی بازگشایی می کند.

براساس این گزارش، پکن از فردا (چهارشنبه) با احیای روند صدور همه نوع ویزا برای گردشگران خارجی، سرانجام مرزهای خود را بازگشایی می کند.

پکن در اواخر سال گذشته میلادی، در پی خشم عمومی نسبت به ادامه سیاست های سختگیرانه کووید صفر در این کشور، بسیاری از محدودیت های مربوط به این بیماری را لغو کرد و پیروزی بر کرونا را اعلام کرد.

حال پکن امیدوار است افزایش ورود گردشگران خارجی و سود آوری ناشی از آن، به تقویت مجدد اقتصاد 17 تریلیون دلاری این کشور کمک کند. اقتصادی که سال گذشته یکی از کمترین و آهسته ترین سرعت رشد خود در نیم قرن اخیر را داشته است.

وزارت خارجه چین اعلام کرد مناطقی که پیش از همه گیری کرونا احتیاج به ویزا نداشتند، همچنان در حوزه مناطق بدون ویزا باقی می مانند. این مناطق شامل جزیره جنوبی توریستی هاینان و عبور کشتی های کروز از طریق بندر شانگهای است.همچنین ورود بدون ویزا به قطب صنعتی جنوبی کشور یعنی گوانگ دانگ برای گردشگران خارجی از طریق هنگ کنگ و ماکائو همچنان آزاد خواهد بود.

این وزارت خانه تاکید کرد خارجی هایی که پیش از 28 مارس سال 2020 ویزا گرفته و همچنان از اعتبار ویزای آنها باقی مانده، می توانند وارد چین شوند.

پکن پس از لغو تدریجی قوانین سختگیرانه کرونایی در کشور، از ابتدای سال جاری الزام به قرنطینه مسافران خارجی که وارد کشور می شوند را نیز لغو کرد.

براساس آمارهای رسمی، پروازهای بین المللی ورودی و خروجی به چین در هفته منتهی به 6 مارس، در مقایسه با سال گذشته، بیش از 35 درصد بیشتر شده و به 2500 پرواز رسیده است.

همچنین براساس آمارها، در سال 2020 تنها حدود 116 میلیون سفر به داخل و خارج چین صورت گرفت و میزان ورود گردشگران خارجی به این کشور در همان سال تنها 4/5 میلیون سفر بوده است.

براساس گزارش منتشر شده در تسنیم، لی چیانگ نخست وزیر جدید چین اظهار کرد کشورش به کمتر از 2 ماه زمان نیاز داشت تا از بحران پسا کرونا، گذاری آرام داشته باشد. وی تاکید کرد که استراتژی ها و قوانین کشور در دوران همه گیری کاملا درست بوده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *