شبکه های اجتماعی-سایت تجارت ایران و چین

چین بیش از یک میلیون پست در شبکه‌های اجتماعی را حذف کرد

به گزارش سایت تجارت ایران و چین به نقل از ایتنا، ​​​​​​​رگولاتور فضای سایبری چین پس از تحقیقی ۲ ماهه درباره اخبار جعلی، سودجویی غیرقانونی، جعل هویت مقامات رسمی و مشکلات دیگر، ۱.۴ میلیون پست را در شبکه‌های اجتماعی حذف کرده است.

چین از ۲۰۲۱ میلادی میلیاردها حساب کاربری را هدف گرفته تا فضای سایبری خود را پاک و کنترل آن را برای مقامات راحت‌تر کند.

جدیدترین اقدام رگولاتور فضای سایبری این کشور نیز حساب‌های کاربری در شبکه های اجتماعی محبوب چین از جمله وی چت، Douyin و ویبو را هدف گرفته که در دسته «خود رسانه»(self media) قرار می گیرند. این اصلاح به طور گسترده تر به حساب‌های کاربری غیر دولتی یا تایید نشده توسط دولت اشاره دارد که اخبار و اطلاعات را منتشر می کنند.

میان ۶۷ هزار حساب کاربری که برای همیشه در شبکه‌های اجتماعی این کشور بسته شده اند، حدود ۸ هزار حساب به دلیل گسترش اخبار جعلی، شایعات و اطلاعات مخرب حذف شده اند.

حدود ۹۳۰ هزار حساب کاربری دیگر مجازات های سبکتری دریافت کردند از جمله حذف تمام فالوئرها یا تعلیق و لغو مزایای درآمدزایی.

رگولاتور فضای سایبری چین اخیرا در یک برنامه جداگانه بیش از ۱۰۰ هزار حساب کاربری که اخبار رسانه‌ها را اشتباه تفسیر می‌کردند نیز تعطیل کرد تا با گسترش اخبارجعلی به وسیله فناوری‌های هوش مصنوعی مقابله کند.

CAC اعلام کرد در آخرین کمپین خود حدود ۱۳ هزار حساب نظامی جعلی را با اسامی مختلف را هدف گرفته است.

حدود ۲۵ هزار حساب دیگر برای جعل هویت موسسات عمومی مانند مراکز کنترل بیماری و پیشگیری و انستیتوهای تحقیقاتی دولتی هدف قرار گرفته‌اند.

حدود ۱۸۷ هزار حساب کاربری برای جعل هویت رسانه‌های خبری و بیش از ۴۳۰ هزار حساب برای ارائه مشاوره یا خدمات آموزشی بدون صلاحیت‌های حرفه ای مورد نیاز هدف قرار گرفته‌اند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *