چین و کشورهای عربی-سایت تجارت ایران و چین

امضای قرارداد 10 میلیارد دلاری چین با کشورهای عربی

به گزارش سایت تجارت ایران و چین به نقل از ایرنا، شبکه عربستانی “العربیه” به نقل از منابعی که آنها را آگاه دانست، اعلام کرد که در روز نخست کنفرانس تجاری مشترک میان کشورهای عربی و چین در ریاض، پایتخت سعودی، ۱۰ میلیارد دلار قراردادهای تجاری دوجانبه امضا شد.

این شبکه افزود:در کنفرانس تجاری مذکور، معاملاتی به ارزش ۵ میلیارد دلار برای بخش خودروهای برقی نیز مورد توافق قرار گرفت.

کنفرانس تجاری دو روزه کشورهای عربی و چین امروز یکشنبه در شهر ریاض پایتخت عربستان با سخنرانی وزیر خارجه سعودی آغاز بکار کرد که گام دیگر این کشورها برای تقویت روابط خود با شرق به شمار می رود.

این کنفرانس با مشارکت بازرگانان عرب و چین تحت شعار «همکاری برای رفاه» زیر نظر «محمد بن سلمان» ولیعهد و رئیس هیات وزیران عربستان آغاز بکار کرد.

کنفرانس یاد شده که بزرگترین رویداد اقتصادی چینی- عربی در نوع خود است، بمدت دو روز ادامه خواهد داشت.

برنامه کنفرانس شامل تعدادی جلسات گفت وگو و نشست های دوجانبه است که راه های دستیابی به رفاه و توسعه پایدار در کشورهای مختلف عربی و چین را مورد بحث قرار می دهد.

«فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان در سخنان خود در افتتاح این کنفرانس گفت که سفر رئیس جمهوری چین به عربستان باعث تقویت روابط دوجانبه بین پکن و ریاض شده است.

وی افزود: در سال ۲۰۲۲ چین بزرگترین شریک تجاری کشورهای عربی با ۴۳۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری بوده و میزان رشد تجاری دو طرف نسبت به سال قبل از آن ۳۱ درصد داشته است .

بن فرحان اضافه کرد: به دستاوردهایی که تاکنون از طریق شراکت بین ما و چین محقق شده است، افتخار می کنیم و دوطرف را برآن می دارد که برای تقویت آن گام برداریم.

وزارت سرمایه گذاری عربستان سعودی با مشارکت دبیرخانه اتحادیه عرب، شورای ارتقای تجارت بین المللی چین و اتحادیه اتاق‌های تجاری کشورهای عربی، این نشست را برگزار کرده است.

این نشست با هدف تقویت و تحکیم همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین کشورهای عربی و چین و بررسی فرصت‌های سرمایه گذاری داخلی برگزار شده و بخش‌های متنوعی از جمله فناوری، انرژی‌های تجدیدپذیر، کشاورزی، املاک و مستغلات، مواد معدنی علاوه بر تعدادی جلسات گفت وگو و نشست‌های دوجانبه دارد که نشان‌دهنده تغییر بی‌سابقه‌ای در روابط اعراب و چین خواهد بود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *