تجارت چین

تجارت میان ایران و چین زمینه‌ساز توسعه روابط دوجانبه است

به گزارش سایت تجارت ایران و چین به نقل از  ارانیکو، مدیر‌کل شرق آسیای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: ارتقای کیفیت تجارت میان ایران و چین زمینه‌ساز توسعه روابط دوجانبه است.

کاوه دلیری مدیر‌کل شرق آسیای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بازار کشور چین ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد به طوریکه می‌توان این ظرفیت را برای کشورمان افزایش داد.

او گفت: یکی از کار‌های اصلی سازمان توسعه و تجارت ورود بخش خصوصی در بازار کشور چین است، در واقع چیزی که می‌تواند سبد محصولات ما را به کشور‌های دیگر پررنگ‌تر کند حضور فعالان اقتصادی است.

دلیری ادامه داد: در واقع کشور ما باید وارد بازار چین شود و فرقی هم نمی‌کند در کدام فعالیت باشد چرا که چین کشور بزرگ و دارای ظرفیت‌های بیشماری برای ما محسوب خواهد شد.

مدیر‌کل شرق آسیای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: تراز تجاری واردات و صادرات باید مثبت باشد، ما مراودات خوبی با چین داریم به طوریکه ما بعضی از نیاز‌های خود را از چین وارد و گا‌ها چیزی را صادر می‌کنیم و این نباید صرفا مدنظر صادرات باشد بلکه روابط باید دوطرفه صورت گیرد.

او گفت: ما باید در چیز‌هایی که نقطه قوت داریم صادرات و در بخشی از چیز‌ها که ضعف داریم واردات داشته باشیم.

دلیری افزود: اگر محصولات در داخل تولید شود اولویت تولید داخل است، در غیر این صورت مشکلی برای واردات بخشی با چیزی با عنوان مواد اولیه نیست.

او گفت: در حال حاضر برخی از قطعات خودرو واردات و برخی از محصولات قطعات خودرو کشورمان صادر می‌شود و این به نظر چیز بدی نیست و یک مراودات بین المللی عصر حاضر است.

مدیر کل شرق آسیای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: شورای گسترش تجارت بین‌المللی چین، اتصال‌دهنده بخش خصوصی و بخش دولتی با جوامع تجاری کشور‌های مختلف است و در توسعه روابط با ایران نیز می‌تواند نقش پررنگی ایفا کند.

او گفت: ایران می‌تواند هاب تجاری و اقتصادی منطقه باشد و از این رهگذر، مناسبات ویژه‌ای با چین داشته ترسیم کند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *