سایت تجارت ایران و چین

شریک اصلی تجاری چین در خاورمیانه را بشناسید

به گزارش سایت تجارت ایران و چین به نقل از وقایع روز، مدیرعامل منطقه آزاد دبی اعلام کرد که چین یکی از مهمترین بازارهای استراتژیک برای منطقه آزاد دبی به شمار می‌رود؛ در همین راستا، این منطقه میزبان ۷۷۰شرکت چینی است.

مقامات دبی اخیرا از افزایش ۲۴درصدی تعداد شرکت‌های چینی در منطقه آزاد تجاری خود خبر دادند. منطقه آزاد دبی، یادداشت تفاهمی با منطقه ویژه لین گانگ چین (شانگهای) امضا کرده است. مطابق گزارش پایش تحولات تجارت جهانی مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی ایران، این توافق در حاشیه نمایشگاه جاده‌ای DMCC در مراکز تجاری شانگهای، گوانگژو و چونگ کینگ در چین انجام شد.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی، این توافق به شانگهای و دبی اجازه می‌دهد تا الزامات و فرآیندهای لازم را برای شرکت‌هایی که به دنبال تاسیس در هر منطقه هستند، تسهیل کنند. مدیرعامل منطقه آزاد دبی اعلام کرد که چین یکی از مهمترین بازارهای استراتژیک برای منطقه آزاد دبی به شمار می‌رود؛ در همین راستا، این منطقه میزبان ۷۷۰شرکت چینی است. بیش از ۶هزار شرکت چینی در چند سال گذشته در امارات فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. دو کشور در قالب برنامه‌ای بلندپروازانه، می‌کوشند تا سال ۲۰۳۰ حجم تجارت خود را به ۲۰۰میلیارد دلار افزایش دهند.

تسهیل تجاری یکی از راهکارهای کلیدی نیل به این هدف است. در همین راستا، در ماه می، بانک مرکزی امارات متعهد شد که همکاری خود با اداره پولی هنگ‌کنگ را برای تشکیل یک گروه کاری مشترک در زمینه زیرساخت‌های مالی، اتصال بازارهای مالی امارات و هنگ‌کنگ و مقررات دارایی‌های مجازی گسترش دهد. شرکت دولتی DP World دبی، چهارمین اپراتور بزرگ در فعالیت‌های پایانه کانتینری، قراردادهایی را با بندر نینگبو-ژوشان چین و بندر دریایی ژجیانگ در همان ماه امضا کرد تا در خدمات زنجیره‌ای صنعت خودرو و لجستیک همکاری کنند. نکته حائز اهمیت آنکه امارات به شدت تلاش می‌کند تا موقعیت خود به عنوان شریک اصلی تجاری چین در خاورمیانه را تثبیت کند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *