سرمایه‌گذاران چینی در حوزه راه‌آهن و نیروگاه با طرف ایرانی به جمع‌بندی رسیدند

به گزارش ساینت تجارت ایران و چین به نقل از آنا، سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به سؤال خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره جزئیات سرمایه‌گذاری چین در ایران و بالعکس گفت: ایران و چین دو بسته سرمایه‌گذاری دارند که یکی از آن‌ها به قبل از سال ۱۴۰۰ برمی‌گردد و یکی از بسته‌های سرمایه‌گذاری در دولت سیزدهم تدوین‌شده است.

وی افزود: بسته سرمایه‌گذاری که در دولت سیزدهم تدوین‌شده در حال بررسی از سوی بانک مرکزی ایران و بانک چین است که به‌محض نهایی شدن درباره جزئیات آن اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به اینکه کمیسیون مشترک ایران و چین پس از گذشت چهار‌و‌سال نیم، در ماه‌ها اخیر دوباره فعالیت خود را از سر گرفت، اظهار کرد: پس از برگزاری کمیسیون مشترک پیشنهاد‌هایی در حوزه سرمایه‌گذاری مطرح شد که موردتوافق طرفین قرار گرفت.

خاندوزی تصریح کرد: وزارتخانه‌های متناظر توافق کردند تا بررسی و تسریع روند پروژه‌ها برای رسیدن به مرحله اجرا را در دستور کار قرار دهند.

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: در حال حاضر اقداماتی مبنی بر معرفی بانک عامل از سمت ایران، تضمین، مشخصات طرح آماده و ارسال‌شده است.

وی اظهار کرد: در رابطه اقتصادی ایران و چین برای نخستین بار اتفاقات جدیدی رخ‌داده است و شرکت‌هایی که در حاشیه کمیسیون اقتصادی ایران و چین در حوزه راه‌آهن، نیروگاه و … پیشنهاد‌هایی با طرف ایرانی داشتند که درباره جزئیات پیشنهاد‌ها به جمع‌بندی رسیدند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *