پوشیدن لباس های ناهنجار در چین ممنوع

به گزارش سایت تجارت ایران و چین به نقل از کاماپرس، مقامات چینی قصد دارند پوشیدن لباس‌هایی که به احساسات ملی لطمه می‌زنند را ممنوع کند. در صورت اجرایی شدن این قانون، افراد خاطی ممکن است به پرداخت جریمه یا حتی زندان محکوم شوند.

به گزارش کاماپرس، هنوز مشخص نشده دقیقا پوشیدن چه نوع لباس‌هایی تخلف محسوب می‌شود، به همین دلیل کاربران شبکه‌های اجتماعی و کارشناسان حقوقی خواستار شفافیت بیشتر برای جلوگیری از افراط در محدودسازی شده‌اند. از سوی دیگر بسیاری از مردم و و چهره‌های شناخته شده چینی، وضع شدن چنین قانونی را بیش از حد و پوچ توصیف کرده‌اند، چرا که به اعتقاد آن‌ها مجریان قانون نمی‌توانند به طور یکطرفه تعیین کنند چه زمانی احساسات یک ملت آسیب دیده است.

به علاوه کارشناسان حقوقی می‌گویند این قانون در صورت عدم وضوح می‌تواند به راحتی مورد استفاده قرار گیرد، چرا که در نگاه برخی پوشیدن کت و شلوار نیر ممکن است نشانگر مارکسیسم غربی باشد. طبق این قانون اگر یک فرد لباس‌های غیرمجاز بپوشد یا حتی عکس و مطالبی را درباره این پوشاک منتشر کند ممکن است به پرداخت ۵ هزار یوان جریمه یا ۱۵ روز زندان محکوم شود. این قانون پیشنهادی همچنین هر گونه توهین و تهمت به قهرمانان ملی و آسیب زدن به مجسمه‌های یادبود آن‌ها را ممنوع کرده است.

سال گذشته زنی به دلیل پوشیدن کیمونوی ژاپنی در یکی از شهرهای چین دستگیر و به نزاع و ایجاد مشکل متهم شد. کاربران آنلاین در واکنش به این موضوع اظهار داشتند که اگر پوشیدن لباس ژاپنی به روحیه ملت و مجریان قانون لطمه می‌زند پس خوردن غذاهای ژاپنی نیز باید اثر مشابهی به همراه داشته باشد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *