فارس در مسیر تقویت و توسعه روابط با استان ژجیانگ چین

به گزارش سایت تجارت ایان و چین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیر امور زائران و گردشگری استانداری فارس گفت: آماده گسترش روابط گردشگری و تجاری بین استان فارس و استان ژجیانگ چین هستیم.

در دیدار هیئتی ۹ نفره از مسئولین و مقامات گردشگری و فرهنگی استان ژجیانگ چین با مدیر امور زائرین و گردشگری استانداری فارس و مسئولین و فعالان گردشگری استان در رابطه با زمینه‌های گسترش روابط گردشگری و‌تجاری بین این دو استان بحث و تبادل نظر شد.
سید مجتبی علوی مدیر امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در این نشست با اشاره به جایگاه ممتاز و موقعیت ویژه استان فارس، ظرفیت‌ها و‌قابلیت‌های بخش گردشگری استان فارس و شهر شیراز را برای هیئت چینی تشریح نمود و با بیان اینکه استان فارس از قطب‌های اصلی انواع شاخه‌های گردشگری در ایران و خاور میانه است اعلام کرد: استان فارس در گردشگری تاریخی با داشتن آثار ثبت شده بزرگ جهانی مانند تخت جمشید و پاسارگاد که میراثی برای بشریت است حرف اول را در گردشگری تاریخی منطقه می‌زند.
وی همچنین با اشاره به جایگاه رفیع شهر شیراز در گردشگری ادبی به علت وجود مقبره شاعران بزرگ فارسی که شهره جهانی دارند مانند حافظ و سعدی، این شهر را از شهر‌های مورد علاقه و توجه گردشگران ادبی جهانی دانست.
او ادامه داد: شهر شیراز به واسطه وجود حرم مطهر شاهچراغ (ع) و امامزادگان بزرگ دیگر در این شهر و استان به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) از اصلی‌ترین مقاصد گردشگران مذهبی و زیارت در ایران است.
مدیرکل امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با اشاره به وجود بیمارستان‌های بسیار خوب و پزشکان حاذق و متبحر ایرانی در این بیمارستان‌ها که بعضا شهره جهانی دارند مخصوصا در برخی تخصص‌ها مانند پیوند اعضاء، از آمادگی مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان فارس برای پذیرش گردشگران سلامت از کشور چین خبر داد.عضو شورای فرهنگی استانداری فارس در این نشست اعلام کرد استان فارس با داشتن ۳۷ شهرستان از نظر تعداد شهرستان بزرگترین استان ایران و از نظر جمعیت و وسعت چهارمین استان بزرگ ایران است که به سبب نزدیکی به خلیج فارس و کشور‌های حوزه خلیج فارس و نیز با داشتن سه فرودگاه بین المللی و با توجه به عدم نیاز به روادید برای گردشگران چینی برای ورود به ایران، می‌تواند مقصدی جذاب و مناسب برای گردشگران چینی بویژه گردشگران استان ژجیانگ باشد.
علوی افزود: در آینده نزدیک خط پروازی مستقیم بین فرودگاه شیراز و فرودگا‌های کشور چین برای سهولت رفت و آمد گردشگران ایجاد می‌شود.
علوی با اشاره به روابط خوب کشور جمهوری اسلامی ایران و کشور جمهوری خلق چین و قرارداد‌های همکاری منعقده بین دو کشور گفت: آماده استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران استان ژ جیانگ چین در حوزه‌های مختلف گردشگری و‌اقتصادی مانند ساخت هتل و توسعه فرودگاه و خطوط هوایی و نیز توسعه خطوط راه آهن و راه و حمل و نقل و نیز ساخت کارخانجات و صنایع مختلف در استان فارس هستیم و از آن استقبال می‌کنیم.
در این دیدار آقای ژو پنگ نماینده اداره فرهنگ و گردشگری استان ژجیانگ چین گفت: خیلی خوشحالم که در این استان قدیمی و غنی از فرهنگ و با مردم خونگرم حضور دارم و به محض ورود خونگرمی مردم ایران را احساس کردیم.
وی در رابطه با استان ژجیانگ گفت این استان با مرکزیت شهر هانژو یکی از ثروتمندترین استان‌ها در کشور چین است که رتبه چهارم تولید ناخالص ملی را در این کشور دارد و به دلیل داشتن زیبایی‌های طبیعی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری و توریست در بین بازدیدکنندگان از کشور چین است.
وی گفت این استان مانند استان فارس از نظر فرهنگ و ادب تاریخی غنی دارد که می‌تواند برای همکاری دو استان مفید باشد. استان ژجیانگ از نظر آثار باستانی و تاریخی نیز بسیار غنی و پربار است که میتواند باعث همکاری خوب مشتاقان به آثار تاریخی مخصوصا موزه‌های دو استان باشد.
رئیس هیئت چینی اضافه کرد در بازدیدی که از تخت جمشید، پاسارگاد و مسجد نصیرالملک داشتیم خیلی متاسف و ناراحت شدیم که تاکنون از همچنین آثار و فرهنگ غنی اطلاع نداشتیم و امیدواریم بتوانیم این آثار را در کشور خود معرفی کنیم.
رئیس هیئت نمایندگی چین همچنین گفت: آماده ایم در زمینه‌های مختلف اقتصادی و گردشگری مانند ساخت و توسعه هتل‌ها و اقامتگاه‌ها و نیز مدیریت و بهره برداری از این اماکن همکاری و سرمایه گذاری مشترک داشته باشیم.
در این نشست روانشاد، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان، تعدادی از مسئولین و فعالان صنعت گردشگری استان و نمایندگان بخش‌های خصوصی صنعت گردشگری و هیئت چین به بحث و تبادل نظر و اطلاعات برای توسعه همکاری‌های متقابل پرداختند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *