مذاکره با شرکت مطرح چینی برای تکمیل پروژه جامع ارتباطی خلیج فارس

به گزارش سایت تجارت ایران و چین به نقل از خبرگزاری تسنیم از قشم، یاسر سلیمانی اظهار داشت: در حاشیه بیست و سومین رویداد بین‌المللی سرمایه گذاری و تجارت چین ( CIFIT 2023) جلسه‌ای با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه ازاد قشم و رییس هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه قشم، با قائم مقام و مدیران ارشد شرکت راه و جاده شیامن برگزار شد.

ی ادامه داد: این جلسه با توجه به ظرفیت های بالای فنی مهندسی کشور چین در احداث سازه‌های آبی و با توجه مشابه بودن موقعیت جزیره شیامن نسبت استان فوجیان با جزیره قشم و سرزمین اصلی در استان هرمزگان و همچنین بهره گرفتن از تجربیات یکی از بزرگترین شرکت‌های ساخت سازه‌های آبی چین این نشست دایر گردید.

عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه قشم افزود: این جلسه در راستای تکمیل پروژه شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس (شامل توسعه بندر کاوه- جاده و راه آهن و احداث پل خلیج فارس) به عنوان یکی از پروژه های راهبردی کریدور جنوب شمال کشور مذاکراتی صورت پذیرفت.

سلیمانی خاطرنشان کرد: شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس با اتصال جزیره قشم به سرزمین اصلی، همواره به عنوان یک ضرورت‌ جهت پیشرفت اقتصادی این منطقه در حوزه های گردشگری، نفتی و ترانزیتی جزیره قشم محسوب شده و یکی از مطالبات اصلی مردم جزیره قشم است.

براساس این گزارش، پروژه خلیج فارس ذیل طرح شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس و شامل 4 پروژه پل خلیج فارس، توسعه بندر کاوه، احداث 4 لاین بزرگراه از بندر کاوه تا سرزمین اصلی و خط راه آهن بین سرزمین اصلی و جزیره قشم است که انجام تمامی پروژه ها وابسته به اتمام پروژه پل است.

بیست و سومین رویداد تجارت و سرمایه‌گذاری چین ( CIFIT 2023) به‌عنوان تنها رویداد تشویق سرمایه‌گذاری کشور چین برای تسهیل سرمایه‌گذاری‌های مشترک در دیگر کشورها در روزهای 8 الی 11 سپتامبر سال 2023 میلادی (برابر با 17 لغایت 20 شهریورماه 1402 هجری خورشیدی) در شهر شیامن کشور چین برگزار شد و منطقه آزاد قشم با بیش از 90 بسته سرمایه‌گذاری در حوزه های لجستیک، نفت و انرژی، صنعت، شیلات و گردشگری را در این رویداد بین المللی حضور یافت.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *