شنزن؛ سفری به چین/ پیشنهاد کتاب

به گزارش سایت تجارت ایران و چین به نقل از کاماپرس: چین اکنون به قدرت اقتصادی بزرگی در دنیا تبدیل شده که سرعت رشد اقتصادی آن در مدتی نسبتا کوتاه، مایه تعجب بسیاری از مردم است.

به گزارش سرویس فرهنگ و رسانه کاماپرس، سفرنامه مصور «شنزن؛ سفری به چین» اثر گی دولیل کانادایی است که تجربیات او را از سفرش به چین شرح می‌دهد. دولیل در سال 1997 طی یک سفر کاری به چین، سه ماه در شنزن اقامت داشت. این کتاب روایتی مصور از زندگی روزمره نویسنده در این شهر در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

شنزن به عنوان یک منطقه ویژه اقتصادی با نگهبانان مسلح و حصار الکتریکی از بقیه چین جدا شده و افراد کمی در این شهر قادر هستند به انگلیسی صحبت کنند. روایتی که دولیل در این سفرنامه ارائه کرده، به خوبی زندگی روزمره دشوار را در این شهر نشان می‌دهد. در این کتاب به خوبی می‌توان به سختی‌های نشأت گرفته از زبان و همچنین شباهت‌ها و تفاوت‌های فرهنگی کشورهای شرقی و غربی پی برد.

خواندن این کتاب علاوه بر دوستداران سفرنامه، به کسانی که به کمیک و داستان‌های مصور علاقه‌مند هستند، پیشنهاد می‌شود.

یک دهه کار کردن به عنوان انیماتور، دولیل را به طراحی برجسته‌ تبدیل کرد و باعث شد بتواند سفرنامه را با تصویرهای جذاب تلفیق کند. هرچند سفرنامه‌های این نویسنده کانادایی درباره کشورهایی با فضای سیاسی خاص است، اما او فردی سیاسی نیست. سفرنامه‌های دولیل بیشتر از این که نتیجه‌گیری یا دیدی کلی نسبت به کشورهایی مقصد نشان بدهد، روایتی از زندگی روزمره و تجربیات شخصی نویسنده است. این روایت نقد اجتماعی را هم در بر دارد، اما بر آن پایه استوار نیست.

سفرنامه مصور «شنزن؛ سفری به چین» با ترجمه عاطفه احمدی در سال 1398 توسط نشر اطراف منتشر شد.

از دیگر سفرنامه‌های این نویسنده کانادایی می‌توان به «سرزمین مقدس؛ سفری به فلسطین»، «پیونگ یانگ؛ سفری به کره شمالی» و «یانگون؛ سفری به برمه» اشاره کرد که همگی در ایران ترجمه شده و توسط نشر اطراف به چاپ رسیده‌اند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *