بازارمسکن چین-کاماپرس

رکود در بازار املاک چین به نفع صنعت خودرو شد

به گزارش سایت تجارت ایران و چین به نقل از ایسنا،آمارهای رسمی نشان داد که فروش خودرو در چین در ماه سپتامبر نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴.۷ درصد افزایش یافته است.

انجمن خودروهای مسافری چین اعلام کرد که فروش خودروهای سواری در ماه سپتامبر به ۲.۰۴ میلیون دستگاه رسیده است. داده‌ها نشان می‌دهد که نرخ رشد سالانه بالاتر از ۲.۲ درصد افزایش سالانه در ماه اگوست بوده است.

فروش خودروهای انرژی نو در سپتامبر ۲۲.۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که ۳۶.۶ درصد از کل فروش خودرو را شامل می‌شود و به چندین برند محلی کمک می‌کند تا رکورد فروش بالایی داشته باشند. سپتامبر به طور معمول ماه خوبی برای فروش خودرو در چین است.

کوی دونگشو، دبیر کل انجمن خودروهای مسافری چین گفت رکود در بازار املاک نویدبخش فروش خودرو است زیرا بسیاری از مردم اکنون به جای سرمایه‌گذاری در مسکن، خرید خودرو را انتخاب می‌کنند.

فروش در بزرگترین بازار خودروی جهان در ۹ ماه اول با ۲.۱ درصد افزایش به ۱۵.۴۱ میلیون دستگاه رسید. بازارهای خارج از کشور همچنان یک حوزه مهم رشد هستند، اگرچه تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد خودروهای الکتریکی ساخت چین ممکن است صادرات را کاهش دهد.

طبق گزارش رویترز، این داده‌ها نشان می‌دهد که صادرات در سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل پس از رشد ۳۱ درصدی در ماه اگوست، ۵۰ درصد رشد داشته است. تسلا در ماه سپتامبر ۳۰ هزار و ۵۶۶ دستگاه خودروی ساخت چین صادر کرد که نسبت به ۱۹ هزار و ۴۶۵ دستگاه در ماه اگوست ۵۷ درصد افزایش داشت.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *