محدودیت صادرات تراشه-کاماپرس

محدودیت صادرات تراشه آمریکا از چین به ایران و روسیه هم رسید

به گزارش سایت تجارت ایران و چین به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این بخشی از مجموعه اقداماتی است که دولت چین را از دستیابی به فناوری‌های نوین چین و قدرتمندتر کردن ارتش خود باز می‌دارد.

قوانین مذکور که از ۳۰ روز دیگر اجرایی می‌شود، طیف وسیع‌تری از تراشه‌های پیشرفته و ابزارهای تراشه سازی را برای تعداد بیشتری از کشورها از جمله ایران و روسیه در بر می‌گیرد و همچنین «مور تردز» و «بایرن» طراحان تراشه چینی را در فهرست سیاه قرار داده است.

به گفته جینا ریموندو وزیر بازرگانی آمریکا، اقدامات جدید شکاف‌ها در قوانینی را که در اکتبر ۲۰۲۲ میلادی اعلام شدند و احتمالاً حداقل به طور سالانه آپدیت می‌شوند را از بین برده است.

او با تاکید بر آنکه آمریکا به دنبال ضربه اقتصادی به چین نیست، افزود: هدف قانون جدید محدودسازی دسترسی چین به نیمه رساناهای پیشرفته ای است که می‌تواند به دستاوردهایی در زمینه هوش مصنوعی و رایانه‌های پیچیده منجر شود که در چین کاربردهای نظامی دارند.

این درحالی است که چین همچنان نیمه رساناهای آمریکایی به ارزش چند صد میلیارد دلار را وارد می‌کند.

سخنگویی در سفارت چین اعلام کرد دولت کشورش به شدت مخالف محدودیت‌های جدید است.

اقدامات جدید نشان می‌دهد دولت بایدن برای کندتر کردن جریان تراشه و ابزارهای تراشه سازی به چین همچنان در حال تقلا است. حال آنکه نگرانی‌ها درباره استفاده از فناوری آمریکا برای نوین سازی ارتش چین همچنان وجود دارد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *