توسعه همکاری‌های راهبردی ایران و چین در سفر شهردار تهران به پکن/ افزایش امید تهرانی ها برای بهبود حمل و نقل

به گزارش سایت تجارت ایران و چین به نقل از خبرگزاری برنا، علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا سفر شهردار تهران به کشور چین را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: این سفر در راستای پیگیری تفاهماتی است که از قبل، پیش‌بینی‌های آن انجام شده، اما توسعه همکاری‌ها در سطوح راهبردی و بزرگ بین ایران و چین و پایتخت این ۲ کشور می‌تواند ویترین اصلی کار باشد و برای تهران اتفاقات خوبی به ویژه در حوزه حمل و نقل را رقم خواهد زد.

وی با تأکید بر اینکه ما باید از تجربیات جهان در رفع مسائل تهران استفاده کنیم، یادآور شد: از سویی دیگر با محاصره‌های اقتصادی از سوی دولت‌های غربی و آمریکا، باید از ظرفیت کشور‌هایی همچون چین برای رفع موانع استفاده کنیم تا مردم از نتایج آن بهره ببرند.

نادعلی با بیان اینکه با تأمین تعداد پنج هزار اتوبوس و افزایش سهم این ناوگان در برابر حمل و نقل شخصی، در توسعه حمل و نقل عمومی موفق خواهیم شد، تصریح کرد: با توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی، ترافیک کاهش خواهد یافت و آموزش‌های شخصی جهت افزایش استفاده از این ناوگان، به کاهش آلودگی هوا کمک خواهد کرد؛ البته وسایل حمل و نقل عمومی باید دائماً تزریق شود و با یک‌بار تأمین، نمی‌توان خیال آسوده‌ای در این زمینه داشت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران  افزود: پلاک شدن هر روزه خودرو‌ها و اسقاط نشدن خودرو‌های فرسوده، شرایط را به سمتی برده که امروز می‌بینیم تهران گنجایش این میزان خودرو را ندارد و حتی اگر حمل و نقل را توسعه دهیم و فکری به حال خودرو‌های شخصی نشود، برای کاهش ترافیک به نتیجه نمی‌رسیم.

سخنگوی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه مردم امیدوارنه منتظر بهبود شرایط حمل و نقل هستند، گفت: شورای شهر در برنامه چهارم توسعه و بودجه سال ۱۴۰۲ اولویت اول را به توسعه و بازسازی حمل و نقل عمومی اختصاص داده و هر اقدامی در این حوزه انجام شود، نتایج آن مشهود خواهد بود.

نادعلی با بیان اینکه در بخش مترو، واگن‌ها بر اساس قراردادی که منعقد شده وارد ناوگان خواهند شد، تصریح کرد: این قابلیت وجود داشت که با تولید بومی نیز واگن‌های مترو تأمین شود، اما در سال‌های قبل متأسفانه به دلیل نوع نگاهی که به صنعت داخلی وجود داشت، تولیدی انجام نمی‌شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا با همت دولت سیزدهم و همچنین شهردار تهران اتفاقات خوبی را در حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت شاهد باشیم.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *