جزئیات جدید از ورود واگن‌های چینی به تهران اعلام شد

به گزارش سایت اران و چین به نقل از خبرگزاری تسنیم: شهردار تهران جزئیات جدید دستاوردهای سفر به چین و ورود واگن‌های چینی به پایتخت را تشریح کرد.

علیرضا زاکانی در جریان یکصدو هشتادو هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با حضور در صحن شورا با ارائه گزارش در خصوص دستاوردهای سفر چین اظهار کرد: ما در دیپلماسی عمومی چهار موضوع را پیگیری کردیم و دیدارهایی با شهردار پکن داشتیم و در جریان این دیدار‌ها یک تیم کاری شکل گرفت.

شهردار تهران افزود: همچنین تفاهم‌نامه‌هایی نیز در حوزه گردشگری منعقد شد، نکته بعد حضور در مجموعه توسعه ایران و چین بود در تیم ما نیز آقای تشکری در این مجمع حضور پیدا کرد؛ لذا در این سفر تلاش شد هم در موضوعات شهری و هم موضوع مهم توسعه روابط ایران و چین، ارتباط منطقی برقرار کنیم.

وی افزود: در این سفر ما علاوه بر دیدارهایی که با شهردار پکن و… داشتیم، هدفمان این بود برخی معضلات گریبان‌گیر تهران را به‌صورت اولویت‌دار حل کنیم، امروز بزرگترین معضل تهران ترافیک است و کمبود مسکن و قدرالسهم 13 هزار بافت ناپایدار شهری؛ لذا ما موضوع را به این سمت موارد بردیم و از دو سه ماه قبل نیز به‌صورت جد مقدمه این کار و عملیاتی کردن شرایط را فراهم کردیم و ما از مسیری این کار را دنبال کردیم که این مسیر بتواند در این سفر هشت هدف را داشته باشد؛ اولین موضوع دیپلماسی سیاسی و عمومی، موضوع بعد حمل‌ونقل، حوزه زیست‌محیطی، هوشمندسازی، شهرسازی و مسکن، فرهنگی و گردشگری، سرمایه‌گذاری مواردی بود که در این سفر به آن پرداخته شد.

زاکانی ادامه داد: ما در این سفر 13 شهر و استان را بازدید کردیم. بنده 10 شهر را رفتم و بخشی را هم که نمی‌توانستم تیم ما این کار را انجام می‌داد، لذا هدف اساسی این بود که به‌صورت عملیاتی وارد میدان شویم. ما 13 شهر را دنبال کردیم علاوه بر این یک بازدید جدی از هم ابرپروژه چین داشتیم که بالغ بر 6.2 کیلومتر آن زیر آب است و بزرگترین پل معلق دنیا محسوب می‌شود، ما بنا داریم با شرکت سازنده این پل کار کنیم.

شهردار تهران گفت: همچنین در شهرهای اشاره‌شده پیرامون موضوعات ذکرشده بازدیدهایمان را انجام دادیم.

وی تصریح کرد: بزرگترین دستاوردهای این سفر یکی در حوزه اقتصادی بود. ما در حوزه اقتصادی 3 موفقیت کسب کردیم موفقیت اولمان این بود که 791 واگن که از سال 95 مقرر شده بود و سال 96 به قرارداد تبدیل شده بود، عملیاتی کردیم. حجم اعتباری این موضوع  یک میلیارد دلار بود که با همکاری دولت محقق شد. موفقیت دوم ما مجاب کردن طرف چینی برای حمایت از قراردادهایی است که می‌خواهیم انجام بدهیم و این قرارداد یک میلیارد و 40 میلیون دلار طرف چینی متعهد شد که برای ما محقق کند و با یک تنفس یک تا 3 سال و خود این یک موفقیتی بود که طرف چینی انجام بدهد، همچنین بانک شهر نیز در فرآیند این دستاوردها نقش مؤثری داشته است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *