فرودگاه-کاماپرس

منتظر فرودگاه چینی در ایران باشیم؟

به گزارش سایت ایران و چین به نقل از فردای اقتصاد: احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در تشریح اقدامات و دستاوردهای سفر دو روزه معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: در سفر دو روزه معاون اول رئیس‌جمهوری مهم‌ترین اتفاق پیگیری پروژه هایی بود که بعد از سفر رئیس‌جمهوری باید عملیاتی می‌شدند.

خاندوزی گفت: توافقات در سطح عالی بین روسای جمهور دوکشور صورت گرفته بود و نیاز به عملیاتی شدن داشت. گام نخست اجرایی‌سازی توافقات در تیرماه با برگزاری جلسه کمیسیون ‌مشترک بود، گام دوم هم در سفر معاون اول رئیس‌جمهوری به شانگهای برداشته شد.

توافق ایران و چین برای ساخت یک فرودگاه بین‌المللی

وی اظهارکرد: توافق مهم دیگر در حوزه فرودگاهی کشور بود که براساس آن، یک فرودگاه در تراز بین‌المللی بسیار بزرگتر از مقیاس فرودگاه‌های موجود ساخته خواهد شد.

وزیر اقتصاد گفت: امیدوارم طی ماه‌های آینده با تحقق این پروژه‌ها در بخش‌های اقتصادی شاهد اتفاقات ملموس باشیم. عملیاتی‌ترین مرحله تعاملات ده ساله بین ایران و چین در این سفر رقم خورد، از دو هفته بعد مشخص خواهد شد که در چه فعالیت‌های صنعتی، معدنی، انرژی و خودرو و…کدام شرکت چینی با کدام بخش ایرانی چه پروژه‌ای را کلید خواهد زد.

ورود واگن‌های چینی به تهران برای تسهیل رفت و آمد مردم

خاندوزی با تاکید بر اینکه دستاورد دیگر سفر به پروژه هایی برمی‌گردد که نمود اجتماعی بالایی دارد و بسیاری از نیازهای جمعی را برطرف می‌کند؛ اظهارکرد: با توافقات صورت گرفته و ورود نخستین دوره واگن‌های جدید و تعهدی که چین به ساخت و انتقال فناوری واگن‌های سری بعد در داخل ایران داده، زندگی و رفت و آمد و حمل‌ونقل مردم تسهیل خواهد شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *