شهرداری تهران به چینی‌ها ملک واگذار می‌کند

به گزارش سایت ایران و چین به نقل از شهرخبر: سخنگوی شهرداری تهران درباره جزئیات تامین منابع مالی راه اندازی خط ۱۱ مترو گفت که در تهران به شریک ایرانی چینی‌ها ملک تحویل می‌شود.

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران درباره دستاوردهای سفر شهردار تهران به چین اظهار کرد: در این سفر با مذاکرات انجام‌ شده توانستیم قراردادهایی را منعقد و توافق‌نامه‌هایی را تحت عنوان خرید انواع زیرساخت‌های شهری محقق کنیم.

وی با بیان اینکه ارزش این قراردادها بالغ‌ بر 4 میلیارد دلار است، افزود: قرارداد تأمین 791 دستگاه واگن مترو که از سال 1395 مطرح و مسکوت مانده بود، در این سفر نهایی شد که ارزشی در حدود یک میلیارد دلار دارد.

وی همچنین در خصوص راه‌اندازی خط 11 مترو تهران که با همکاری یک شرکت چینی و یک شرکت داخلی قرار است احداث شود، یادآور شد: خط 11 از منطقه 22 آغاز و با عبور از مناطق 16، 17، 18، 19 و 21 به منطقه 20 می‌رسد که با اجرایی شدن آن شاهد تحولی دیگر در توسعه دسترسی شهروندان به سراسر تهران خواهیم بود.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با اشاره به جزئیات تأمین منابع مالی این پروژه عنوان کرد: برای احداث خط 11 با طرف چینی به مدلی رسیدیم که نیازمند هزینه نقد و حتی پیش‌‌پرداخت از سوی شهرداری نیست.

وی ادامه داد: شرکت سازنده چینی با یک شرکت خصوصی مهندسی ایرانی در کشور ارمنستان همکار است و تفاهم صورت پذیرفته برای احداث خط 11 متروی تهران نیز سه‌جانبه است؛ یعنی شهرداری تهران، شرکت چینی و شرکت ایرانی و حساب‌ و کتاب‌ها با شرکت ایرانی انجام خواهد شد و شهرداری تهران به ازای هر میزان عملکرد، به‌صورت غیرنقد با آن‌ها تسویه خواهد کرد. در تهران به شریک ایرانی ملک تحویل می‌دهد و کاری به هزینه کرد آن و یا انتقال پول به چین نخواهد داشت.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *