چین در ایران بازار دائمی راه اندازی می‌کند

به گزارش سایت ایران و چین به نقل از اقتصاد نیوز:

دوم آذر 1353؛ دولت تورم تحمیلی خارج را کنترلی کرد

وزیر بازرگانی درباره تورم تحمیلی از خارج گفت: ظرف چند ماه اخیر فشارهای تورمی با اجرای برنامه‌های صحیح دولت مهار گشت و با استفاده از واردات کالاهای مصرفی و پرداخت کمک از صندوق حمایت از مصرف‌کننده، کالاهای موردنیاز به قیمت ثابت و به مقدار کافی در اختیار مردم گذاشته شد و به اتاق اصناف کشور نیز با کسب اجازه از پیشگاه شاهنشاه آریامهر اجازه داده شد که فعالیت‌های خود را در جهت مبارزه با گرانفروشی ادامه دهند.

وزیر بازرگانی افزود: برنامه‌های طویل‌المدت، شامل افزایش حجم ظرفیت تخلیه در بنادر، افزایش قدرت حمل و نقل راه‌آهن به برقراری خطوط منظم حمل و‌نقل کامیون‌ها در شاهراه‌ها و ایجاد شرکت‌های خصوصی حمل و نقل است که از هم‌اکنون به موقع اجرا گذاشته شده است.

سرعت افزایش قیمت‌ها تقلیل یافت

گزارش بانک مرکزی ایران در مهرماه سال جاری حاکی است که شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی و شاخص بهای عمده‌فروشی کالاها در ماه مذکور نسبت به شهریور به ترتیب 1.5 درصد و نسبت به مهرماه سال گذشته به ترتیب 11.5 درصد و 12.9 درصد افزایش داشته است.

با توجه به میزان افزایش شاخص‌های مزبور در تیرماه سال جاری نسبت به تیرماه سال گذشته (که در مورد شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی 18.2 درصد و برای شاخص بهای عمده‌فروشی کالاها 23.5 درصد بود) ملاحظه می‌شود که طی چهار ماه اخیر از شدت افزایش سطح عمومی قیمت‌ها تا حد قابل‌ملاحظه ای کاسته شده است.

دوم آذر 1373؛ مینی‌بوس بنز صادراتی ایران به زودی به بازار عرضه می‌شود

مینی‌بوس 25 نفره جدید ایران به زودی به بازار داخلی و خارجی عرضه می شود.

مینی‌بوس جدید پس از آغاز تولید انبوه به بازار عرضه خواهد شد. شرکت ایران خودرو در اجرای سیاست‌های اقتصادی کشور مبنی بر افزایش صادرات غیرنفتی ورود به بازارهای جهانی با استفاده از توان فنی و تخصصی، مینی‌بوس جدیدی را طراحی و به مرحله تولید رسانده است.

مینی‌بوس جدید بدون هیچ‌گونه هزینه ارزی و سرمایه گذاری با استفاده از تکنیک‌های رایج و بهینه‌سازی قطعات بر روی شاسی‌های «O.M.508» و با استفاده از موتور بنز «O.M314 ساخته شده است».

ویژگی‌های مینی‌بوس جدید ایران خودرو شامل فضای مناسب، گنجایش 20 تا 25 نفر مسافر، قیمت ارزان، قابلیت نصب کولر، شیشه‌های جدید، درب جلو و زیبایی آن است که می تواند با محصولات مشابه خارجی رقابت کند.

دوم آذر 1383؛ توافق اتمی 730 میلیون دلار به ارزش بورس افزود

وزیر امور اقتصادی و دارایی از افزایش شاخص بورس اوراق بهادار تهران پس از امضای پیمان منع گسترش سلاح های هسته‌ای (NPT) توسط دولت ایران خبر داد.

به گفته صفدر حسینی، شاخص کل بورس بعد از امضای موافقتنامه یعنی از تاریخ 25 تا 30 آبان 1.57 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در این مدت حدود 730 میلیون دلار به ارزش جاری بورس تهران اضافه شد.

چین در ایران بازار دائمی راه‌اندازی می‌کند

رایزنی بازرگانی و اقتصادی سفارت چین در تهران خواستار راه‌اندازی فروشگاه و بازار دائمی محصولات چین در تهران و سایر شهرستان‌ها شد.

«لوچانگ جین» اظهار کرد: در صورتی که قوانین ایران اجازه صدور مجوز برای این فعالیت اقتصادی را بدهد، چین از برپایی چنین فروشگاهی با هدف حذف واسطه‌ها استقبال می‌کند.

طی ماه‌های آینده قرار است نخستین بازار دائمی محصولات چینی با مشارکت شرکت بزرگ تجاری «چاینامکس (chinamex)» در بندر انزلی احداث شود.

وی از ایران به عنوان بزرگ‌ترین بازار برای انجام پروژه‌های دولت چین نام برد و افزود: راه‌اندازی این بازار دسترسی آسان و ارزان ایران به کالاهای چینی را در پی خواهد داشت.

ایران‌خودرو توانایی طراحی و تولید خودرو در رده جهانی را دارد

ایران خودرو در زمینه تحقیقات، نوآوری، طراحی مدل‌های جدید و بومی کردن فناوری روز تولید، پیشتاز صنعت خودرو کشور است.

دکتر رضا ویسه، رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران پس از بازدید از مرکز طراحی و توسعه محصولات جدید شرکت ایران‌خودرو افزود: استفاده از فناوری روز تولید، عرضه خودرو با برند داخلی، توانایی و طراحی و ساخت خودروهای جدید از مهم‌ترین اهداف کشور در صنعت خودرو بوده است که در این زمینه خودروسازان به‌ویژه گروه صنعتی ایران خودرو، گام‌های مثبت و رو به تکامل برداشته‌اند.

دوم آذر 1393؛ سرنوشت فاز سوم هدفمندی

با نزدیک شدن به موعد تقدیم لایحه بودجه سال 94 به مجلس شورای اسلامی، گمانه‌زنی‌ها درباره سیاست دولت برای اجرای فاز سوم هدفمندی در سال آینده وارد مرحله جدید شد.

آن‌گونه که معاون اجرایی رئیس‌جمهور خبر داده در لایحه بودجه 94 سیاست‌های جدید یارانه‌ای دولت تصویب و اعلام خواهد شد و مردم از آن اطلاع پیدا خواهند کرد.

بر این اساس دولت کماکان بر پرداخت نقدی یارانه‌ها اصرار دارد و چون این طرح را از آن خود نمی‌داند، نمی‌تواند نسبت به حذف یکباره یارانه‌های نقدی اقدام موثری انجام دهد.

کاهش نرخ سود بانکی قطعی است

رئیس شورای عالی هماهنگی بانک‌های دولتی با اعلام اینکه کاهش نرخ سود بانکی در شورای پول و اعتبار قطعی است، پیشنهاد کرد نرخ سود بانکی کمی بالاتر از نرخ تورم در نظر گرفته شود.

عبدالناصر همتی درباره بازنگری مجدد در نرخ سود بانکی گفت: شورای پول و اعتبار برای کاهش نرخ سود بانکی منتظر مشخص شدن تورم انتظاری است؛ یعنی می‌خواهد روند کاهنده نرخ تورم یک سال آینده که موردانتظار است، محقق شود تا براساس آن نرخ سود بانکی کاهش یابد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *