ارزان ترین شیوه سفر به چین در سال 2024

گردشگری.سایت تجارت ایران و چین: کمتر کشوری در دنیا یافت می‌شود که مانند چین دارای فرهنگ غنی و آداب و رسوم شگفت‌انگیز و متمایز باشد. وجود کلانشهرهای پیشرفته و صنعتی مانند پکن، شانگهای، هنگ کنگ و … در کنار طبیعت و مناظر دیدنی مانند کوه‌ها و روزدخانه‌ها و جنگل‌های سرسبز می‌تواند سفر به چین را به یک تجربه فراموش‌نشدنی تبدیل کند. از آنجایی که سفر به کشور چین جزو کشورهای گران به شمار می‌رود شما می‌توانید با رعایت نکاتی تا آنجا که می‌توانید این هزینه‌ها را کاهش دهید. در این مقاله قصد داریم در مورد ارزان ترین شیوه سفر به چین در سال 2024 صحبت کنیم.

نکات مهم برای سفر ارزان به چین

 1-بررسی آژانس‌های گردشگری بین‌المللی آنلاین

اولین کاری که قبل از خرید بلیط  برای سفر مقرون به صرفه به چین باید انجام دهید این است که بلیط‌های مختلف هواپیما‌ها را از سایت‌های آنلاین گردشگری مشاهده و بررسی کنید. بعد از آن هم باید به‌سراغ آژانس‌های گردشگری بروید و قیمت بلیط‌های آن‌ها را هم مشاهده و با قبلی‌ها مقایسه کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا با دید بازتری قیمت‌ها را بررسی و در نهایت ارزان‌ترین آن‌ها را خریداری کنید.

بیشتر بخوانید:

2-پیدا کردن خطوط هوایی ارزان‌قیمت چین

کشور چین مجموعه‌ای از خطوط هوایی ارزان‌قیمت دارد که با بررسی سایت‌های فروش بلیط‌های آن‌ها بدون شک می‌توانید یک بلیط چین ارزان پیدا و خریداری کنید. با انتخاب این خطوط هوایی شما می‌توانید به‌طور متوسط ۲۵ تا ۳۰ درصد در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید. نکته‌ای که در مورد این خطوط هوایی حتما مد نظر داشته باشید این است که فضای دستی آن‌ها بسیار محدود است و اگر چمدان شما خیلی بزرگ باشد باید هزینه اضافی پرداخت کنید.

3-انتخاب زمان مناسب برای خرید بلیط

قیمت بلیط‌های چین هم مانند بسیاری از کشورهای دیگر در فصل‌های مختلف و همچنین در ایام تعطیلات و یا غیرتعطیل متفاوت است. اگر برنامه سفر شما انعطاف‌پذیر است و تایم خاص و مشخصی ندارد و لازم نیست در یک زمان برنامه‌ریزی‌شده به چین بروید، به‌دنبال خرید بلیط در زمان مناسب باشید. اگر بخواهیم بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیمای چین را مشخص کنیم، در سردترین فصل‌های سال یعنی دسامبر تا فوریه و قبل از سال نو چینی است. اگر هم که می‌خواهید در هوای گرم‌تر به چین سفر کنید، ارزان‌ترین بلیط‌ها مربوط به اوایل بهار یعنی مارس تا آوریل و یا اواخر پاییز یعنی سپتامبر تا اکتبر است. به طور کلی اگر پرواز به چین در زمستان را دوست ندارید، بهتر است به جنوب چین بروید. برای سفر به جنوب چین علاوه بر اینکه از قیمت‌های ارزان بلیط چین در فصول سرد استفاده می‌کنید، می‌توانید از هوای گرم آنجا هم لذت ببرید. در کل کسانی که در تابستان سفر می‌کنند، پول بیشتری را باید بپردازند زیرا تابستان نقطه اوج سفرهای توریستی به این کشور است.

4-سفرهای درون شهری با قطار در چین

بخش بزرگی از بودجه‌ای که برای سفر به چین هزینه می‌شود، صرف هزینه‌های حمل‌و‌نقل می‌گردد. بنابراین پیشنهاد می‌شود در سفر‌هیا درون و برون شهری از قطار استفاده کنید. سفر با قطار اگرچه زمان بیشتری می‌برد، اما هزینه‌های شما را به شدت کاهش می‌دهد.

5-انتخاب هتل و رستوران های با قیمت مناسب

به طور کلی اقامت در هتل در هرجای دنیا هزینه زیادی دارد. بنابراین با مشاهده نرخ آن‌ها در سایت‌های مختلف، می‌توانید از طریق مقایسه، ارزان‌ترین و مناسب‌ترین هتل را انتخاب کنید. همچنین حتما به این نکته توجه کنید که رزرو هتل در تعطیلات رسمی قیمت بالایی دارد ولی درکل هتل‌های چین قیمت‌های پایینی دارند که در این تعطیلات رسمی نرخ آن‌ها دو یا سه برابر می‌شود. علاوه بر این در چین، قیمت شاخص کیفیت نیست. ممکن است غذاهایی که در مکان‌های ساده‌ای مانند نودل‌فروشی‌ها می‌خورید، خوشمزه‌تر از غذاهای رستوران‌های پنج‌ستاره باشد. بنابراین قبل از انتخاب و ورود به رستوران در مورد  استاندارد‌های بهداشتی و کیفیت غذاها تحقیق کنید تا نیاز به پرداخت پول زیاد برای غذا نباشد.

انتهای پیام/

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *