دیدار هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین با رییس اتاق بازرگانی ایران

مجید رضا حریری- رئیس اتاق مشترک ایران و چین- به همراه هیات مدیره این اتاق با رییس اتاق بازرگانی ایران- صمد حسن زاده- دیدار کردند.

به گزارش سایت تجارت ایران و چین، رئیس اتاق ایران و چین در این جلسه  ضمن تبریک انتصاب ریاست جدید اتاق بازرگانی ایران نسبت به گشایش فصل جدیدی در فعالیت های این اتاق ابراز امیدواری کرد.

مجیدرضا حریری در ادامه با ارائه مختصری از خدمات اتاق ایران و چین و دفتر نمایندگی این اتاق که در سال جاری در شهر شانگهای چین بازگشایی شده است، گفت: در حال حاضر اتاق ایران و چین این آمادگی را دارد تا نمایشگاه دائمی کالای ایرانی را در چین راه اندازی کند و از جمله پروژه هایی که در این راستا در حال انجام و بررسی است حضور در پلتفرم های خرده فروشی و عمده فروشی آنلاین و استفاده از سرمایه گذاران چینی است.

صمد حسن زاده، رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز در این جلسه  با اشاره به سهم تجارت۵۰ درصدی ایران با چین، نقش اتاق مشترک را مهم دانست و گفت: ما می دانیم که در جامعه بین الملل همدلی و حمایت مرزی بین اتاق ایران و اتاق مشترک وجود ندارد و در مورد موضوع اتاق ما سعی کردیم در هیات رئیسه برنامه های اتاق متوقف نباشد. ایشان اتاق ایران و چین را فعالترین اتاق مشترک دانست و توضیح داد که این مهم جز با مدیریت و پیگیری رئیس و اعضا هیات مدیره امکان پذیر نبوده است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: در برخی مسائل بخش خصوصی باید جایگاه خودش را حفظ کند و نقش اتاق ایران می بایست در تمامی مسائل در کنار تمام تشکلها پررنگ و اساسی و رسمی تر باشد تا بتوانیم مشکلات را به وسیله آشنایی با ادبیات دیپلماسی حل کرده و در شکوفایی اقتصاد کشور نقش موثر داشته باشیم. به همین دلیل تصمیم داریم از برگزاری دوره های آموزشی جهت تجار حمایت بیشتری کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت کشور چین به جهت بازار بزرگ مصرفی که دارد گفت ایران امکانات لازم را دارد تا در خصوص تامین نیازهای بازار چین از جمله مواد معدنی و کالای ساخته شده نقش اساسی داشته باشد و این فرصت برای معرفی ایران در بزرگترین بازارهای دنیا وجود دارد.

رئیس اتاق ایران و چین در پایان نسبت به حمایت اتاق ایران در جهت برنامه ریزی بهتر در حوزه های انرژی، حمل و نقل، معادن و نیروی انسانی تاکید کرد و گفت: برنامه های آموزشی و ارتقا به خصوص در حوزه دانشگاه باید انجام شود تا نسل جوان پویاتر از قبل در صحنه اقتصادی وارد شوند و در جهت ارتقا تجارت با چین در زمینه تحقیقات و پژوهش های بازار از این نیروی جوان می شود استفاده کرد.

در ادامه ی این جلسه سیدحامد عسکری- معاون امور بین الملل اتاق- ضمن تاکید بر برگزاری جلسات اتاق های مشترک با اتاق ایران گفت: نظام حکمرانی کشور دارای ظرفیت های بسیاری است منوط به اینکه شناخت وجود داشته باشد و نقطه ضعف بخش خصوصی اینست که فرهنگ و ادبیات نظام حکمرانی را نمی شناسد. وظایف جدی اتاق ایران در حوزه بین الملل سیاستگذاری است و اتاق های مشترک در جایگاه اجرا ی این سیاست ها قرار دارند و ما باید با اتاق های مشترک برنامه های هماهنگی داشته باشیم که البته طی چند ماه گذشته نمونه برنامه های استراتژیک شامل مشخص کردن ماموریت ها، برنامه ها و اهداف را تدوین کرده ایم .

 

منبع: اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین

 

انتهای پیام/

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *