فرمول یک چین ۲۰۲۴؛ ورستپن روی سکوی اول ایستاد

ورزشی – سایت تجارت ایران و چین: مطابق انتظار در جایزه بزرگ چین، باز هم مکس ورستپن روی سکوی اول ایستاد و لاندو نوریس راننده جوان مکلارن توانست، نایب قهرمان این مسابقه شود.

از سال ۲۰۰۴، شانگهای چین به تقویم مسابقات فرمول یک جهان اضافه شد. این پیست با هزینه ساخت ۲۴۰ میلیون دلار، یکی از پرهزینه‌ترین پروژه‌های ورزشی دنیا است. مسیر ۵/۵ کیلومتری، ۵۶ دور برای جایزه بزرگ دارد و مجموعا ۳۰۵ کیلومتر در یک رقابت، فراهم می‌کند. لوئیز همیلتون با ۶ پیروزی در شانگهای، رکورددار موفقیت در فرمول یک چین است.

فرمول یک چین ۲۰۲۴؛ پیروزی ورستپن و افتخار برای نوریس

در تعیین خط، ورستپن توانست عملکرد خیره‌کننده داشته باشد و اول شود. سرجیو پرز هم‌تیمی او، خط دوم مسابقه را به دست آورد. فرناندو آلونسو، مرد تمام نشدنی فرمول یک، به مقام سوم در تعیین خط رسید. اتفاق عجیب در پیش‌نمایش شانگهای ۲۰۲۴، رتبه‌ی هجدهم برای لوئیس همیلتون، میان ۲۰ راننده بود.

فرمول یک چین ۲۰۲۴؛ پیروزی ورستپن و افتخار برای نوریس

در مسابقه‌ی اصلی، مکس ورستپن توانست با زمان یک ساعت و ۴۰ دقیقه و ۵۲/۵۵ ثانیه اول شود. لاندو نوریس با ۱۴ ثانیه اختلاف دوم شد؛ درحالی‌که سرجیو پرز از تیم ردبول، مقام سوم مسابقه را کسب کرد. چارلز لکلرک و سرجیو پرز، رانندگان فراری چهارم و پنجم شدند. در پایان مسابقه، لوئیس همیلتون خود را به مقام نهم رساند و آلونسو، هفتم شد.

فرمول یک چین ۲۰۲۴؛ پیروزی ورستپن و افتخار برای نوریس

در جدول رقابت‌های فرمول یک ۲۰۲۴ پس از ۵ مسابقه، رانندگان ردبول با ۱۱۰ و ۸۵ امتیاز، صدرنشین هستند. رانندگان فراری و مکلارن هم، جایگاه‌های سوم تا ششم را در اختیار دارند. رده‌های بعدی تا دهم به راننده‌های مرسدس و استون مارتین رسیده است. در جدول تیمی نیز، ردبول، فراری، مکلارن و مرسدس، پشت سر هم دیده می‌شوند.

فرمول یک چین ۲۰۲۴؛ پیروزی ورستپن و افتخار برای نوریس

رقابت ششم فرمول یک ۲۰۲۴، دو هفته بعد به میزبانی امریکا و شهر میامی برگزار خواهد شد. یک شنبه ۱۶ اردیبهشت، مسابقه اصلی انجام می‌شود.

 

انتهای پیام/

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *