در نمایشگاه پکن رونمایی شد: هایپر خودروی برقی با شتاب زیر 2 ثانیه + عکس

اقتصادی – سایت تجارت ایران و چین: شرکت ام‌جی موتورز طرح اولیه هایپرخودروی برقی EXE ۱۸۱ را در نمایشگاه اتومبیل پکن ۲۰۲۴ میلادی معرفی کرد.

شتاب این خودرو 1.91ثانیه از صفر به 100کیلومتر بر ساعت می‌رسد. EX 1 با الهام از جت‌های جنگنده همراه دو چتر نجات ساخته شده است.

ام جی موتور حداکثر سرعت خودرو 257 مایل بر ساعت دارد و طرح اولیه این خودرو برقی در راستای محصولات پرسرعت و نوآورانه شرکت است که قبلا تولید شده‌اند.

شرکت MG از ابرخودروی الکتریکی جدید خود که رکورد سرعت در خشکی را به چالش می‌کشد، رونمایی کرد.

این خودروی مفهومی دارای ضریب درگ (مقاومت هوا) بسیار پایین تنها ۰.۱۸۱ است و می‌تواند در ۱.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

شرکت MG در شهر پکن از EXE181 رونمایی کرد، یک ابرخودروی الکتریکی با طراحی مونوکوک تک‌نفره. این خودروی برقی خیره‌کننده که بسیار پایین قرار گرفته است، شبیه یکی از خودروهای Vision Gran Turismo است.

شکل قطره‌ای آن به ضریب درگ فوق‌العاده پایین ۰.۱۸۱ کمک می‌کند که از فولکس‌واگن XL1 با ۰.۱۹۹ و هر خودروی تولیدی دیگری بهتر است. بااین‌حال، برخی از مفاهیم بهتر بودند. مرسدس ویژن EQXX 2022 ضریب درگ (Cd) تنها ۰.۱۸ داشت، جنرال موتورز Precept 2000 ضریب درگ ۰.۱۶ داشت و نمی‌توانیم فیات توربینا ۱۹۵۴ را با ضریب درگ فوق‌العاده پایین ۰.۱۴ فراموش کنیم.

با وجود این، MG EXE181 جدید معادل امروزی یک مفهوم هم‌نام از سال ۱۹۵۹ است. گفته می‌شود خودروی یو شکل قبلی آن ضریب درگ حتی پایین‌تری معادل ۰.۱۲ داشته است. این برند «بریتانیایی» که متعلق به شرکت سایک موتور چین است، می‌گوید که این خودرو نه‌تنها یکی از آیرودینامیک‌ترین خودروهای موجود است، بلکه درعین‌حال یکی از سریع‌ترین آن‌ها نیز است. این خودرو تنها به ۱.۹ ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

لوسید ایر سافایر اخیراً این کار را در ۱.۷۷ ثانیه انجام داد، هرچند به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به‌جای ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و با یک استارت اولیه ۳۰ سانتی‌متری رسید. سال گذشته، ریمک نورا برای انجام این کار ۱.۷۴ ثانیه زمان نیاز داشت. ایلان ماسک قول می‌دهد که رودستر جدید می‌تواند در کمتر از ۱ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد، اما صادقانه بگویم باورکردن آن برایمان سخت است.

در مورد حداکثر سرعت، MG چیزی نمی‌گوید، اما اشاره می‌کند که EXE181 «رکورد سرعت در خشکی را به چالش می‌کشد». مفهوم اصلی از اواخر دهه ۱۹۵۰ با رانندگی فیل هیل، راننده مسابقه آمریکایی، توانست به سرعت ۴۱۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

فضای داخلی فوق‌العاده تنگ آن با یک صندلی وسط و کمربند ایمنی مسابقه‌ای به همان اندازه آینده‌نگر است و ما را به لامبورگینی Egoista تک‌نفره یادآوری می‌کند. EXE181 جدید با یک یوغ که یک صفحه‌نمایش بزرگ را در بر می‌گیرد، تصور شده است که نشان می‌دهد این خودرو دارای چهار موتور الکتریکی است. اگرچه MG در مورد سایر مشخصات فنی حرفی نمی‌زند، می‌توانیم با اطمینان فرض کنیم که این خودرو دارای سیستم چهارچرخ محرک و خروجی ترکیبی بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار است.

احتمال اینکه نسخه تولیدی را ببینیم به‌احتمال زیاد کم است، زیرا به نظر می‌رسد این بیشتر شبیه یک نمایش تماشایی تکرارنشدنی برای جلب‌توجه رسانه‌ها است که در آن موفق بوده است.

 

انتهای پیام/

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *