ویژگی های پهپاد وینگ لونگ چین

سیاسی – سایت تجارت ایران و چین: وینگ لونگ (Wing Loong)، یک وسیله نقلیه هوایی بدون سرنشین (پهپاد) با ارتفاع متوسط، با استقامت طولانی است که توسط مؤسسه طراحی و تحقیقات هواپیمای چنگدو، بخشی از شرکت صنعت هوانوردی چین توسعه یافته است.

این پهپاد عمدتاً برای مأموریت های نظارتی و شناسایی هوایی نیروی هوایی ارتش آزادیبخش خلق در نظر گرفته شده است. این پهپاد مجهز به انواع تسلیحات، توانایی انجام عملیات رزمی جدا از وظایف غیرنظامی مانند ارزیابی بلایا، عملیات هواشناسی و حفاظت از محیط زیست را دارد.

تاریخچه وینگ لونگ

توسعه این هواپیمای بدون سرنشین در سال 2005 آغاز شد و اولین پرواز آزمایشی آن در سال 2009 انجام شد. نمونه اولیه وینگ لونگ در نمایشگاه بین المللی هوانوردی و هوافضای چین که در سال 2010 در Zhuhai برگزار شد به نمایش گذاشته شد.

وینگ لونگ II، یک نسخه ارتقا یافته از وینگ لونگ، در نمایشگاه هوانوردی پکن که در سپتامبر 2015 برگزار شد، رونمایی شد. بیش از 100 پهپاد تا نوامبر 2019 به تعدادی از کشورها تحویل داده شده است.

پهپاد وینگ لونگ چین

در ژوئن 2020، وینگ لونگ I یک سری آزمایش را تکمیل کرد که ثابت شد این وسیله نقلیه هوایی می تواند ارتباطات اضطراری فضا-هوا-زمین را فراهم کند. وینگ لونگ-10، نسخه حمله زمینی وینگ لونگ، در نمایشگاه هوایی نانچانگ 2020 در نوامبر 2020 رونمایی شد.

سفارشات و تحویل پهپاد وینگ لونگ چین

این پهپاد در سال 2011 به امارات متحده عربی و در سال 2014 به عربستان سعودی فروخته شد. در ژوئن 2016، نیروهای دفاع هوایی قزاقستان دو پهپاد وینگ لونگ را از صنعت هواپیماسازی چنگدو دریافت کردند.

پهپاد وینگ لونگ چین

صربستان در سپتامبر 2019 9 پهپاد مسلح وینگ لونگ با گزینه ای برای خرید 15 پهپاد مورد نیاز خود خریداری کرد. این پهپاد اکنون کشورهای دیگر از جمله الجزایر، مصر، اندونزی، نیجریه و ازبکستان عملیاتی است.

طراحی و ویژگی های وینگ لونگ

بال‌های ثابت وسط نصب شده پهپاد وینگ لونگ با نسبت تصویر بالا با کاهش درگ، عملکرد بهتری را ارائه می‌کنند. ساختار بدنه آن طوری طراحی شده است که سطح مقطع راداری را به حداقل برساند. دارای دو باله دم عمودی است که به شکل V چیده شده اند.

ارابه فرود سه چرخه با دو چرخ اصلی در زیر بدنه و یک چرخ تک در زیر دماغه، برخاستن و فرود ایمن را تسهیل می کند.

پهپاد وینگ لونگ چین

طول این پهپاد 9.05 متر، طول بال آن 14 متر و ارتفاع آن 2.77 متر است. حداکثر وزن برخاست 1100 کیلوگرم است و می تواند بارهای 200 کیلوگرمی را در انبارهای خارجی حمل کند.

نسخه پایه دارای دو نقطه هارد در زیر بال ها است، در حالی که وینگ لونگ II دارای شش نقطه هاردپوینت است. یک آنتن ارتباطی ماهواره ای که بر روی برآمدگی در سطح جلویی بالای بدنه نصب شده است، انتقال داده ها را بین پهپاد و ایستگاه کنترل زمینی تسهیل می کند.

تسلیحات وینگ لونگ

این هواپیمای جنگی بدون سرنشین می تواند با انواع سلاح ها از جمله بمب های هدایت شونده لیزری و موشک ها برای حمله و نابودی اهداف هوایی یا زمینی مسلح شود.

گزینه های تسلیحاتی برای این پهپاد شامل موشک ضد زره هوا به سطح AKD-10، موشک هدایت شونده 90 میلی متری BRMI-90، بمب کوچک 130 کیلوگرمی FT-7/130 با بال مسطح، بمب 50 کیلوگرمی FT-9/50 برای هواپیماهای بدون سرنشین،بمب 25 کیلوگرمی FT-10/ 25، مهمات 50 کیلوگرمی GB-7/50 هدایت شونده دقیق (PGM) و GB-4/100 PGM است.

پهپاد وینگ لونگ چین

غلاف الکترواپتیکال پهپاد وینگ لونگ چین

غلاف الکترواپتیکال، که در زیر بخش جلوی بدنه تعبیه شده است، با دوربین‌ها، سنسورهای نور روز و مادون قرمز برای جمع‌آوری داده‌های نظارتی و هدف‌گیری در روز و شرایط کم نور/شب یکپارچه شده است.

این پهپاد همچنین مجهز به رادار دیافراگم مصنوعی، نشانگر لیزری، دوربین مادون قرمز و همچنین اقدامات متقابل الکترونیکی است.

پهپاد وینگ لونگ چین

ایستگاه سیار کنترل زمینی پهپاد  وینگ لونگ  و محموله های آن توسط اپراتور از ایستگاه کنترل زمینی سیار با استفاده از کنسول ها از راه دور کنترل می شوند.

ایستگاه کنترل اطلاعات محموله را از پهپاد از طریق یک لینک ارتباطی داده دریافت می کند و فرمان و کنترل و همچنین داده های برنامه ریزی ماموریت را به وسیله نقلیه هوایی ارسال می کند.

پیشرانه و عملکرد پهپاد وینگ لونگ چین

این پهپاد جنگی از یک موتور توربوشارژ 100 اسب بخاری بهره می برد که یک ملخ سه پره در قسمت عقب نصب شده است.

وینگ لونگ دارای حداکثر سرعت پرواز 280 کیلومتر در ساعت است. این پهپاد می تواند در محدوده 4000 کیلومتری پرواز کند و حداکثر تا ارتفاع تقریباً 5 کیلومتری پرواز کند.

پهپاد وینگ لونگ چین

وینگ لونگ قادر است ماموریت ها را برای بیش از 20 ساعت انجام دهد و می تواند داده ها را در محدوده 200 کیلومتری خط دید (LOS) ارسال کند. فواصل برخاست و فرود رول آن به ترتیب 600 متر و 800 متر است.

مشخصات کلی پهپاد پهپاد وینگ لونگ

نوع پروژه: وسیله نقلیه هوایی بدون سرنشین

توسعه دهنده: موسسه طراحی و تحقیقات هواپیمای چنگدو

طول بال ها: 20.5 متر

حداکثر وزن برخاست: 1100 کیلوگرم

حداکثر سرعت، بیشینه سرعت: 280 کیلومتر در ساعت

استقامت: 20 ساعت

 

 

منبع: رویداد24

انتهای پیام/

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *