جک جی 4 صفر بخریم یا آریزو 5 کارکرده ؟

اقتصادی – سایت تجارت ایران و چین: جک جی 4 و آریزو 5 هر دو چینی هستند و در حالیکه از نظر کارکرد تفاوت چندانی ندارند، اما در بازار ایران با اقبال متفاوتی روبرو شده‌اند.

در حال حاضر مدل صفر جک جی 4 با قیمت 890 میلیون تومان در بازار تهران معامله می‌شود، اما با همین قیمت می‌توان خودروی مدل 96 تا 98 آریزو 5 را خرید. در این گزارش به تفاوت خرید جک جی 4 صفر با آریزو 5 کارکرده پرداخته شده‎ ‌‌است.

جک جی 4 خودرویی اقتصادی است که هم‌اکنون با قیمت 791 میلیون تومان از کارخانه عرضه می‌شود. در بازار قیمت مدل 1403 این خودرو 890 میلیون تومان آگهی شده است. البته در زمان اوج قیمت این خودرو تا یک میلیارد تومان هم افزایش قیمت داشته‌ است.

آریزو 5 کارکرده نیز به نسبت کارکرد خودرو و سالم بودن بدنه و موتور خودرو مدل های 96 تا 98 در همین محدوده قیمت معامله می‌شوند.

مشخصات فنی آریزو 6 پرو کاماپرس

مقایسه فنی و آپشن های جک جی 4 صفر با آریزو 5

در حال حاضر از نظر طراحی آریزو 5 به دلیل استفاده از دی لایت در قسمت پایین سپر چهره زیباتری نسبت به جک جی 4 پیدا کرده‌ است. در عقب خودرو نیز جک جی 4 بسیار طراحی معمولی دارد. به همین دلیل مشتریان در خرید استقبال بیشتری نسبت به آریزو نشان می‌دهند.

از نظر فنی هر دو خودرو دارای پیشرانه 1500 سی سی و 4 سیلندری هستند. اما از نظر توان آریزو حدود 13 نیوتن متر توان بیشتری دارد. هر دو خودرو دارای گیربکس سی وی تی هستند و نیرو را در زمان حرکت به چرخ‌های جلو منتقل می‌کنند.

خودروی آریزو 5 می‌تواند در ساعت به سرعت 185 کیلومتر برسد. اما جک جی 5 بیشتر از 180 کیلومتر نمی‌تواند سرعت بگیرد. همچنین شتاب جک جی 4 حدود 13 ثانیه است و آریزو کمی عملکرد بهترین نسبت به این خودرو دارد.

از نظر آپشن‌ها نیز خودروی آریزو 5 امکاناتی مانند استارت بدون کلید و تنظیم برقی صندلی راننده سانروف دارد. در حالی که جک جی 4 هیچکدام از این امکانات را ندارد. به عبارت دیگر در جک جی 4 صندلی راننده به صورت دستی تنظیم می‌شود و سانروف نیز ندارد.

این دو خودرو از نظر آپشن‌هایی مانند ایمولایز، تهویه اتوماتیک، مانیتور لمسی، دیلایت، کنترل کروز، سنسور عقب، سنسور تنظیم باد، سیستم ضد لغزش و کیسه هوا برای سرنشینان جلو شبیه به هم هستند.

 

منبع: کاما پرس

انتهای پیام/

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *