وزیر دفاع چین: تهدید چین، یک طرز فکر بیمارگونه است

 

رادیو بین المللی چین در رابطه با لایحه بودجه جدید آمریکا  نوشت:

چین به فکر تجاوز و یا تهدید به هیچ کشوری نیست، اما اگر کشوری قصد تخریب داشته باشد، ب اواکنش جدی چین روبرو می‌شود. دولت آمریکا به تازگی طرح پیش‌نویس بودجه وزارت دفاع آمریکا در واکنش به تهدیدات چین را ثبت کرد.

سخنگوی وزارت دفاع چین در واکنش به پیش نویس بودجه وزارت دفاع آمریکا که در آن «واکنش به تهدیدات چین» در اولویت قرار گرفته است اظهار کرد: چین قصد تهدید یا تجاوز به هیچ کشوری را ندارد اما اگر کسی خودسرانه به تهدید یا تخریب چین بپردازد، ما نیز گزینه ای جز پاسخ نداریم.

«وو چیان» در یک نشست خبری در پکن افزود: ادعای آمریکا مبنی بر «تهدید چین» یک طرز فکر بیمارگونه است که منجر به آسیب رسانی به خود و دیگران می شود.

این مقام چینی همچنین اظهار کرد: اخیرا ناوشکن «ماستین» آمریکا با فاصله کمی به شناسایی ناوگان چینی پرداخت، نیروی دریایی چین نیز ضمن این که این ناوشکن را اخراج کرد، این اقدام را بسیار «بد و با تاثیر منفی» دانست.

سخنگوی وزارت دفاع چین در مورد وضعیت مناطق مرزی چین و هند هم گفت: اخیرا با تلاش مشترک چین و هند، نیروهای دفاع مرزی دو طرف دره رود گالوان و منطقه دریاچه پان گونگ از هم جدا شده و وضعیت کلی در منطقه مرزی آرام شده است.

او اظهار امیدواری کرد هند اوضاع کنونی را قدر بداند و به رعایت مفاد توافق نامه های مربوط و توافق نامه های پیش از مذاکره  میان دو کشور و دو ارتش متعهد باشد و مشترکا صلح و آرامش در منطقه مرزی را حفظ کنند.

وو چیان در ادامه کنفرانس خبری خود در پکن در پاسخ به سوالی با این عنوان که «رئیس ستاد دفاعی هند گفته است «چین  تلاش می کند تا وضعیت کنونی در قسمت شرقی منطقه «لاداخ»  را تغییر دهد، اما هند محکم در مرز شمال خواهد ایستاد و تسلیم اجبار چین نمی شود» گفت: اظهارات مربوط طرف هندی کاملا با واقعیت ها متناقض است و پکن مسئولیتی برای وقایع در بخش غربی مرز چین و هند ندارد.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *