اعتراض پکن به ورود غیرقانونی ناو آمریکایی

با مشاهده بدون اجازه ناو آمریکایی به آب‌های چین، فرماندهی جنوبی ارتش این کشور، بیانیه‌ای روز پنجشنبه صادر کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، پکن تأکید کرد کشتی‌ها و هواپیماهای این کشور ناوشکن هدایت‌شونده موشکی کلاس آرلی برک را تعقیب کرده‌اند و افزود: اقدامات این شناور آمریکایی، حق حاکمیت چین را نقض کرده و باعث تضعیف صلح و ثبات منطقه‌ای شده است.

این واقعه یک روز پس از آن گزارش شد که این کشتی جنگی از تنگه تایوان عبور کرد که این امر نیز اعتراض پکن را به همراه داشت و چین آن را “تحریک‌آمیز” خواند.

چین آمریکا را مولد خطرات امنیتی در دریای چین جنوبی خواند و یک سنگوی فرماندهی ارتش چین گفت: ورود ناوشکن آمریکایی به منطقه جزایر مورد اختلاف پاراسل نشان می دهد که ایالات متحده خالق خطرات امنیتی در دریای چین جنوبی است .

واحدهای نیروی هوایی چین کشتی جنگی آمریکا را تعقیب و هشدار دادند اقدامات آمریکا ناقض اصول اساسی حقوق بین الملل و روابط بین الملل بوده و منجر به افزایش خطرات امنیتی در منطقه می‌شود. سخنگوی ارتش چین گفت: غیرحرفه‌ای بودن و غیرمسئول بودن آنها می تواند منجر به سوء تفاهم و حوادث دریایی شود و این ثابت می کند که ایالات متحده مولد خطرات امنیتی است.

در این بیانیه همچنین گفته شد که جزایر پاراسل جزو سرزمین چین است و اقدامات ارتش آمریکا موجب نقض حاکمیت چین و تضعیف صلح و ثبات در دریا می شود.

پکن با اعتراض به این اقدام تاکید کرده که ارتش چین همیشه آماده دفاع از حاکمیت ، صلح و ثبات در دریای چین جنوبی است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *