کمک ۳ میلیارد دلاری چین به کشورهای در حال توسعه برای مقابله با کرونا

رئیس جمهور چین برای مقابله با کرونا و احیای اقتصاد، در نشست سران بهداشت جهانی روز جمعه، از کمک ۳ میلیارذ دلاری خود به کشورهای درحال توسعه خبر داد.

به گزارش ایرنا از شینهوا، شی جین پینگ در این نشست افزود: اگرچه کشورش ۳۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا در دنیا توزیع کرده است، در آینده نیز به این کار ادامه می‌د‌هد علاوه بر این چین از شرکت‌های تولیدکننده واکسن کرونا خود برای انتقال فناوری تولید و آغاز تولید مشترک با دیگر کشورها پشتیبانی می‌کند.

وی با بیان اینکه کشورش از معاف شدن واکسن کرونا از مالکیت معنوی حمایت می‌کند و انتظار دارد سازمان‌های بین المللی مربوط از جمله سازمان تجارت جهانی هرچه زودتر تصمیمات لازم در این باره اتخاذ کنند پیشنهاد کرد یک مجمع همکاری بین المللی مربوط به واکسن کرونا برگزار شود تا کشورهای تولید کننده، شرکت ها و دیگر طرف‌های ذینفع در این پلتفرم در مورد چگونگی ترویج توزیع عادلانه و منطقی واکسن‌ها به بحث و بررسی بپردازند.

رییس جمهوری چین تاکید کرد: مقابله با همه‌گیری کرونا برای مردم و نیز باید با اتکا به مردم باشد؛ باید ایمنی زندگی و سلامت مردم را در اولویت قرار دهیم و با مسئولیت‌پذیری و شهامت سیاسی بسیار، با کرونا برخوردی مناسب داشته باشیم و به طور عملی به ارزش زندگی و کرامت همگان احترام بگذاریم.

او افزود: در رویارویی با این نوع بیماری واگیردار جدید، ما باید بر ایفای روحیه علمی، حفظ موضع علمی و رعایت اصول علمی پایبند باشیم؛ باید به طور سیستماتیک با آن مقابله کنیم و مداخلات دارویی و غیردارویی، پیشگیری و مهار دقیق در روزهای معمولی و برخورد اضطراری و همچنین پیشگیری و مهار شیوع کرونا و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی را سازمان دهی کنیم.

شی تاکید کرد: همه ما باید مشترکا سختی ها و دشواری‌های فعلی را پشت سر بگذاریم و قاطعانه با هر گونه توطئه و سیاسی سازی کرونا مخالفت کنیم. دستکاری سیاسی به هیچ وجه به مقابله با شیوع کرونا کمک نمی‌کند، بلکه تنها مانع همکاری بین‌المللی در این راستا می شود و این سبب آسیب بیشتر مردم در همه کشورهای جهان می‌گردد.

وی با اشاره به اقدامات چین در پشتیبانی از کشورها در مقابله با کرونا گفت: چین به وعده خود در زمینه اهدای واکسن به ۸۰ کشور در حال توسعه که نیاز فوری دارند و صادرات واکسن به ۴۳ کشور عمل کرده است.

وی ادامه داد: چین علاوه بر ۲ میلیارد دلار کمک به کشورهای در حال توسعه، اقدامات دیگری مانند کمک مالی به بیش از ۱۵۰ کشور و ۱۳ سازمان بین المللی، ارسال بیش از ۲۸۰ میلیارد ماسک، ۳.۴ میلیارد لباس محافظ و بیش از ۴ میلیارد کیت آزمایشی به کشورهای دیگر انجام داده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
این نوشته در علمی ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *