اعزام بیش از ۵۰ هزار سرباز حافظ صلح چین به ماموریت

 

طبق اعلام رادیو بین‌المللی چین، ارتش و پلیس چین از زمان اولین مشارکت در عملیات صلحبانی سازمان ملل در سال ۱۹۹۰، در نزدیک به ۳۰ عملیات شرکت و بیش از ۵۰ هزار صلحبان به ماموریت اعزام کرده‌اند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، رادیو بین المللی چین افزود: چین دومین مشارکت کننده در همکاری با ماموریت های صلحبانی سازمان ملل متحد و بیشترین کمک کننده به اعضای دائمی شورای امنیت است.

بر اساس این گزارش، نیروهای حافظ صلح چین با بیش از ۳۰ سال مشارکت در انواع عملیات صلحبانی سازمان ملل متحد، به بیش از ۲۰ کشور و منطقه از جمله کامبوج، کنگو، لیبریا، سودان، لبنان، سودان جنوبی، مالی و آفریقای مرکزی اعزام شده اند. تلاش نیروهای چین در حل اختلافات و حفظ امنیت در مناطق مختلف سهم مهمی در ثبات و ارتقاء توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور میزبان داشته است.

در حال حاضر بیش از ۲۵۰۰ صلحبان چینی در ۸ منطقه محل مأموریت و مقر سازمان ملل متحد مشغول خدمت هستند. افسران و سربازان صلحبان صمیمانه مأموریت خود و کارهای مرحله ای مختلف خود مانند ساخت جاده و تمرینات اضطراری را طبق برنامه انجام داده اند.

رادیو بین المللی چین با اشاره به آیین بزرگداشت بیش از چهار هزار صلحبانی که از سال ۱۹۴۸ حین خدمت در انواع عملیات های صلحبانی سازمان ملل متحد درگذشتند، به نقل از «آنتونیو گوترش» دبیرکل این سازمان نوشت: نیروهای حافظ صلح همه روزه سخت تلاش می کنند تا از آسیب پذیرترین مردم جهان محافظت کنند.

او گفت: در یک سال گذشته، نیروهای حافظ صلح با دو تهدید عمده همه گیری بیماری کرونا و خشونت روبرو بوده اند اما نیروهای حافظ صلح نه تنها عقب ننشستند، بلکه به ماموریت خود ادامه دادند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *