«وانگ ون بین»: آمریکا به دنبال سرکوب و مهار شرکت های چینی است

به دنبال تحریم شرکت های چینی توسط آمریکا، سخنگوی وزارت امورخارجه چین گفت، آمریکا به دنبال سرکوب و مهار شرکت های چینی است.
به گزارش ایرنا، «وانگ ون بین» روز جمعه در کنفرانس خبری در پکن افزود: چین قویا از شرکت‌های چینی برای حفاظت قانونی از حقوق و منافع خود، پشتیبانی می‌کند.
وی از آمریکا خواست که ضمن احترام گذاشتن به مقررات و اصول بازار، از ساخت «فهرست» برای وارد کردن فشار به شرکت های چین دست بردارد.
این مقام چینی اظهار داشت: دولت آمریکا با گسترده تر کردن مفهوم امنیت ملی و سوء استفاده از قدرت خود و به روش های مختلف در تلاش برای سرکوب و مهار شرکت های چینی است. چین قاطعانه با این رفتارهای آمریکا مخالفت می کند. این رفتارها آمریکا مغایر مقررات بازار است و همچنین اصول و نظم بازار را تخریب می کند و نه تنها به حقوق مشروع شرکت های چین آسیب می رساند بلکه منافع سرمایه گذاران در سراسر جهان و از جمله آمریکا را تهدید می کند.
وانگ گفت: از آمریکا می خواهیم یک فضای تجاری و سرمایه گذاری مبتنی بر برابری، عدالت و عدم تبعیض را در اختیار شرکت های چینی قرار دهد؛ در غیر این صورت، چین با انجام اقدامات لازم، قاطعانه از حقوق مشروع شرکت های خود دفاع خواهد کرد.
جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا سوم ژوئن (۱۳ خرداد) یک فرمان اجرایی به دلیل “پاسخ به تهدید شرکت های صنایع نظامی چین” امضا کرد و ۵۹ شرکت چین از جمله هواوی، شرکت بین‌المللی ساخت نیمه هادی و شرکت علوم و فناوری هوا- فضای چین را در “لیست سیاه” سرمایه گذاری قرار دارد.
بر اساس این فرمان، آمریکایی‌ها نیز از سرمایه گذاری و انجام معاملات با شرکت‌های ذکر شده منع شده‌اند.
در بیانیه کاخ سفید آمده است که این دستور در ساعت ۱۲ و ۱ دقیقه بامداد ۲ اگوست (۱۱ مرداد) به وقت شرق آمریکا اجرایی می‌شود.

 

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *