آنچه باید درباره صادرات به چین بدانیم

 

در حال حاضر، اقتصاد چین بزرگترین اقتصاد دنیا در زمینه برابری قدرت خرید و دومین اقتصاد برتر در زمینه تولید ناخالص داخلی است. این آمار نشان می­‌دهد که فرصت تجاری عظیمی برای شرکت­‌های خارجی جهت سرمایه­‌گذاری در چین وجود دارد.

به گزارش ایران‌چین‌ترید، این پیشرفت‌­ها را با چند عامل می­‌توان شرح داد. یکی از مهم­ترین دلایل پیشرفت اقتصادی چین، پیوستن این کشور به سازمان تجارت جهانی است. دلیل دیگر، افزایش تقاضای جهانی برای کالاهای برقی و نیروی کار ارزان است.

در همین راستا، دولت چین نیز گام­‌های مؤثری برداشته است که یکی از آن­ها تأسیس نمایشگاه بین‌المللی واردات چین موسوم به «سی آی آی ای» است.

در ادامه، به عاملی مؤثر برای انگیزة مضاعف چین جهت حضور فعالانه در امور تجاری ذکر می‌شود:

جنگ تجاری چین و ایالات متحده آمریکا

همزمانی نمایشگاه بین‌المللی واردات چین با جنگ تجاری چین و ایالات متحده جالب شده است. با این وجود، هدف سی آی آی ای، ارتقای روابط تجاری دوطرفه بین چین و دنیا است تا از این طریق، برتری این کشور در بازار تجاری جهانی حفظ شود.

ملاحظاتی که قبل از سرمایه­‌گذاری در کشور چین باید در نظر گرفت:

شرکت­‌های خارجی سرمایه­گذار در چین، قبل از هر چیز، باید از قوانین محلی این کشور آگاهی داشته باشند. کشور چین، اهمیت زیادی برای حفظ بهداشت عمومی، دارایی­‌های ملی و محیط زیست قائل است.

بیشتر بخوانید:

چگونه می توانیم وارد بازار تجاری چین شویم؟

7 نکته که پیش از صادرات به چین باید بدانید

چه مدارکی مورد نیاز است؟

اداره ملی صدور گواهینامه و اعتبارسنجی چین موسوم به «CNCA» مسئول سیاست‌های ارزیابی در این کشور است و صدور گواهینامه و آزمایش اجباری محصولات مثل اعطای مجوز اجباری چین موسوم به «CCC» را عهده­‌دار است. اگر محصولی وارد گمرک چین شود و این گواهینامه را نداشته باشد، مجوز ورودش به خاک این کشور صادر نخواهد شد.

محدودیت‌­هایی که در صدور CCC وجود دارد:

موارد مختلفی مربوط به صنعت چاپ، رسانه­‌ای، عکاسی و هم­چنین ابزارهای جنگی مثل اسلحه، مواد منفجره و سایر مواردی که به ضرر منافع فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اخلاقی کشور چین است.

تحریریه ایران‌چین‌ترید آمادگی دارد در زمینه نحوه ورود به بازار چین و تجارت با شرکت‌های چینی به تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی مشاوره ارایه دهد. ایران‌چین‌ترید تیمی متشکل از مشاوران ایرانی و چینی است که بیش از یک دهه سابقه تجارت بین دو کشور را در کارنامه خود دارند.

 

انتهای پیام

 

 

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *