3 فضانورد چین به فضا فرستاده شدند

با قرار گرفتن ایستگاه فضایی چین بر روی مدار زمین، حال این کشور سه فضانورد خود را سوار بر موشک لانگ‌مارچ 2f جهت انجام تحقیقات بیشتر و مطالعات متعدد به ایستگاه در حال ساخت این کشور فرستاده است. این در حالی است که چین قصد دراد تا سال 2030 در کنار روسیه، آمریکا و اروپا به قدرت اصلی در حوزه فضایی تبدیل شود. این اولین حضور انسانی چین در ایستگاه فضایی است.

به گزارش ایران‌چین‌ترید، به تقل از ایسنا سه فضانورد به نام‌های نی هایشنگ(Nie Haisheng)، لیو بومینگ(Liu Boming) و تانگ هونگبو(Tang Hongbo)در این ماموریت حضور داشتند.
چین این سه فضانورد را به سمت ماژول ایستگاه فضایی “تیانه”(Tianhe)) فرستاد و قرار است آنها به مدت سه ماه در این ماژول ایستگاه فضایی بمانند و انواع آزمایشات و فعالیت‌های نگهداری را انجام دهند.
Tianhe یکی از سه بخش اصلی اولین ایستگاه فضایی توسعه‌یافته چین است که با ایستگاه فضایی بین‌المللی رقابت می‌کند.

ایستگاه فضایی چین حداقل ۱۰ سال در فضا خواهد ماند، در حالی که انتظار می‌رود ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال ۲۰۳۰ به فعالیت خود پایان دهد.

چین قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به یک قدرت اصلی فضایی تبدیل شود تا با رقبای خود از جمله ایالات متحده، روسیه و آژانس فضایی اروپا همگام شود و پیشرفته‌ترین ایستگاه فضایی را که به دور زمین می‌چرخد، ​​ایجاد کند.

چین می‌خواهد تا پایان سال بعد ایستگاه فضایی خود را کامل کند و از آن برای انجام آزمایش‌های علمی در شرایط بی‌وزنی استفاده کند. ایستگاه فضایی چین ۲۰ مایل(۳۲ کیلومتر) بالاتر از ایستگاه فضایی بین‌المللی قرار دارد. ایستگاه فضایی چین در فاصله‌ی ۲۵۰ مایلی(۴۰۲ کیلومتر) زمین قرار گرفته است.

 

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
این نوشته در علمی ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *