هفت نکته درمورد صادرات به چین که نمی‌دانستید

 

بازار کشور چین برای شرکت­های کوچک و متوسط که تصمیم به صادرات محصولات‌شان دارند، جذاب و در عین حال سودمند است. فروش کالا یا عرضه خدمات برای بازاری 1.35 میلیارد نفری فرصتی است که نباید از سوی فعلان و صاحبان صنایع نادیده گرفته شود.

به گزارش ایران‌چین‌ترید، معیارهای متعددی برای انتخاب بازار صادرات وجود دارد و یکی از انها اندازه آن بازار است.  در ادامه مواردی را عنوان می کنیم که باید پیش از شروع فعالیت تجاری با چین آنها را مد نظر قرار دهید:

بیشتر بخوانید: 

آنچه باید درباره صادرات به چین بدانیم

صادرات به چین ؛ چالش ها و فرصت ها

1- برنامه تعرفه هماهنگ در چین با اروپا و ایالات متحده متفاوت است. در اروپا و آمریکا از یک کد ده رقمی استفاده می شود ولی در چین کد هشت رقمی کاربرد دارد. شش رقم اول این کد معمولاً در سراسر جهان یکسان است ، اگرچه ممکن است رقم های آخر متفاوت باشد.

2- هر وارد کننده در چین باید یک کد ثبت گمرک داشته باشد. تمام محصولاتی که به چین وارد می شوند ، نیاز به مجوز واردات دارند.

3- کلیه محصولات صادر شده به چین باید با مجموعه­ای از اسناد همراه باشد. برخی از اسناد اجباری شامل: فاکتور حاوی اطلاعات تولیدکننده، لیست بسته­بندی، گواهی مبدا و بارنامه.

4- برخی از محصولات نیاز به مستندات اضافی دارند. بسته به نوع محصول، درج گواهی بهداشت از کشور مبدا، تاریخ تولید یا بسته بندی و غیره ممکن است لازم باشد.

5- چندین محصول به بازرسی و صدور گواهینامه نیاز دارند، از جمله مجوز اجباری چین موسوم به «CCC». چندین محصول نیاز به مجوز بازرسی توسط دولت چین دارند. اگر شرکتی برای این گواهینامه اقدام کند، بازرسان مرکز صدور گواهینامه کیفی چین (CQC) برای تأیید روند تولید از کارخانه بازدید می‌کنند.

6- چین قوانین سختگیرانه‌ای در زمینه برچسب گذاری مواد غذایی دارد. کلیه مواد غذایی وارداتی مورد بازرسی قرار می‌گیرند و باید توسط مقامات گمرکی گواهی ترخیص دریافت کنند. اطلاعات باید روی چسب، به زبان چینی موجود باشد. برچسب­ها باید دقیق، درست و سرراست باشند. الزامات برچسب شامل: نام محصول و مارک، فهرست مواد تشکیل­دهنده ، حجم یا وزن، تاریخ تولید، اطلاعات تولیدکننده، کشور مبدا ، تاریخ انقضا و نوع محصول.

7- آخرین و جدی‌ترین توصیه به شما این است که برای درک بهتر شرایط تجارت با چین حتما به چین سفر کنید و یا از کارشناسان حوزه صادرات به چین مشاوره بگیرید.

تحریریه ایران‌چین‌ترید آمادگی دارد در زمینه نحوه ورود به بازار چین و تجارت با شرکت‌های چینی به تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی مشاوره ارایه دهد. ایران‌چین‌ترید تیمی متشکل از مشاوران ایرانی و چینی است که بیش از یک دهه سابقه تجارت بین دو کشور را در کارنامه خود دارند.

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *