کاهش 90درصدی تجارت میان چین و کره شمالی در 2021

رقم تجارت چین و کره‌شمالی در سال 2021، از ماه مه میلادی، 11 اردیبهشت تا 11 خرداد 1400، نسبت به مشابه سال قبل 90 درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایران‌چین‌ترید، و به نقل از – ایرنا- ، همزمان با شیوع ویروس کرونا، کره‌شمالی به دلیل اعمال محدودیت‌ها و شرایط سخت، و بستن مرزهای چین با این کشور. شاهد کاهش 90 درصدی تجارت با چین بوده است. گزارش ها حاکی است تجارت چین با کره شمالی در ماه مه میلادی /۱۱ اردیبهشت تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۰/ نسبت به زمان مشابه سال قبل نزدیک به ۹۰ درصد کاهش داشته است. بنا به گفته مقامات گمرک کره‌شمالی دز سال 2020، ارزش صادرات و واردات با چین 539 میلیون دلار بوده است که نسبت به سال 2019، 80 درصد کاهش داشته است. این روند کاهشی برای نخستین بار بعد از 20 سال اتفاق افتاده است.

 رسانه های چین مدعی هستند که دلیل این کاهش، تشدید کنترل مرزی کره‌شمالی، پس از شیوع جهانی نوع دلتای ویروس کرونا بوده است.

مقامات گمرکی چین روز شنبه اعلام کردند که ارزش تجارت دو جانبه ماه گذشته ۳.۴۶ میلیون دلار بوده است که در مقایسه با آوریل /۱۲ فروردین تا ۱۲ اردیبهشت/  ۸۸.۷  درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: پکن ۴۸۹۳ بشکه نفت تصفیه شده به کره شمالی صادر کرد

ارزش تجارت بین دو کشور در ماه فوریه /۱۳ بهمن تا ۱۳ اسفند ۱۳۹۹/ فقط ۱.۷۵ میلیون دلار بود.

به نظر می رسد کره شمالی در ماه مارس /۱۱ اسفند ۱۳۹۹ تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ / که این رقم به ۱۴.۲۸ میلیون دلار رسید و در آوریل / ۱۲ فروردین تا ۱۲ اردیبهشت/ که به بیش از ۳۰ میلیون دلار رسید، کنترل بر جریان کالا را تسهیل کرد.

کره شمالی ادعا می کند مبتلا شدن هیچ فردی به کرونا را تأیید نکرده است.

انتشار این گزارش در حالی است که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هفته پیش در نشستی از کاهش شدید مواد غذایی در کشورش به دلیل سیل وکرونا اظهار نگرانی کرده بود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *