انواع مالیات برای شرکت های فعال در چین

 

نرخ مالیات در چین یکی از مواردی است که به هنگام شروع تجارت با این کشور باید مد نظر قرار داد. البته سیستم مالیاتی چین برای شرکت­‌های خارجی اصلاً ثابت نیست و غالباً تغییر می‌کند. از این رو، برای جلوگیری از ضرر و زیان بهتر است نسبت به این موارد اطلاعات خود را به روز نگه دارید.

مالیات در چین

به طور کلی، بیشتر طرح­‌های مالیات در سطح ملی اعمال می­‌شوند، اما اغلب، مواردی وجود دارد که اختلافات منطقه­‌ای ممکن است به وجود آید. این موارد می­‌تواند به چندین دلیل رخ دهد، به عنوان مثال:

  • مشوق‌­های مالیاتی در چین که فقط برای مناطق یا صنایع خاص اعمال می­‌شود (به عنوان مثال نرخ مالیات پایین­‌تر برای کسب­‌وکارهای مرتبط به فناوری)
  • سیاست­‌هایی که قبل از سراسری شدن، به صورت آزمایشی در یک ناحیه انجام می‌شوند (به عنوان مثال، اصلاحات اخیر مالیات بر ارزش افزوده)

به گزارش ایران‌چین‌ترید، ‌از نظر بسیاری از شرکت­‌ها، سیستم مالیاتی در چین پیچیده و گیج‌کننده به نظر می‌­رسد. یکی از دلایل اصلی این امر، قوانین و نرخ‌­های مالیاتی هستند به طور مکرر تغییر می­‌کنند. محیط متغیر کسب‌­وکار و تمایل دولت برای بهبود شرکت­‌های داخلی و خارجی، علت چنین امری است.

بیشتر بخوانید:

گوانکسی ؛ واژه ای که برای تجارت با چینی ها باید بدانید

شش دلیل قانع­ کننده برای سرمایه­ گذاری در چین

دو نوع مالیات برای شرکت­‌های فعال در کشور چین وجود دارد:

  • مالیات بر درآمد شرکت: برای تمام شرکت­‌های داخلی و خارجی است. از سود شرکت با نرخ 25٪ اخذ و از اقلام تعهدی کسب می‌­شود. مالیات تکلیفی هم در این زیرشاخه قرار می‌­گیرد. نرخ فعلی مالیات تکلیفی 10٪ است. مورد دیگر، مالیات بر سود سرمایه است که در کشور چین، سیاست خاصی برای آن وجود ندارد.
  • مالیات بر ارزش افزوده: بر اساس درصدی از مبلغ فروش فاکتور کالاها و خدمات در چین به عنوان مالیات بر مصرف اعمال می‌شود. این سیستم، کلیه کالاها و بخش‌­های خدماتی مناسب را شامل می­‌شود. هر شرکتی در چین پس از رسیدن به حداقل سطح فروش، باید برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده فروش خود ثبت‌­نام کند.

 

تحریریه ایران‌چین‌ترید آمادگی دارد در زمینه نحوه ورود به بازار چین و تجارت با شرکت‌های چینی به تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی مشاوره ارایه دهد. ایران‌چین‌ترید تیمی متشکل از مشاوران ایرانی و چینی است که بیش از یک دهه سابقه تجارت بین دو کشور را در کارنامه خود دارند.

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *