تحریم های جدید آمریکا علیه چین

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه تحریم‌های جدیدی علیه دولت چین وضع کرده است.

به گزارش ایران‌چین‌ترید، به نقل از تابناک، پس از اعلام خبر اعمال تحریم‌های جدید آمریکا بر چین، این موضوع با واکنش جدی «ژائو لیجیان» روبرو شده است. سخنگوی وزارت خارجه جین یا محکوم کردن تحریم‌‌‌‌ها، به طور کلی آن را نقض تجارت جهانی دانسته است.

وی خاطر نشان کرد: «این به اصطلاح “کار اجباری” و “نسل‌کشی” در استان سین‌کیانگ بزرگ‌ترین دروغ این کشور است. ایالات متحده “لیست نهادهای” خود را نقض کرد تا صنعت فتو ولتائیک (برق خورشیدی) سین‌کیانگ را سرکوب کند».

بیشتر بخوانید:

آمریکا مانع تراشی در مسیر سازمان ملل برای اتمام کشتار فلسطینی ها را پایان دهد

سفر وزرای خارجه چهار کشور اروپایی به چین

لیجیان گفت: «چنین اقداماتی نه‌تنها ناقض قوانین بین‌المللی تجاری و اصل اقتصادی بازار واحد است، بلکه زنجیره‌های جهانی تأمین و زنجیره‌های صنعتی را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهند».

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود، آمریکایی‌ها از صعنت پنبه تا برق خورشیدی، از کشاورزی تا صنعت، از بهانه‌های حقوق بشری برای فلج کردن توسعه صنعتی سین‌کیانگ استفاده می‌کند و حق مردم این استان را از طریق «بیکاری اجباری» و « فقر اجباری» ضایع می‌کند.

لیجیان در ادامه با اشاره به جنایات آمریکایی‌ها در قبال بومیان این قاره و سیاه‌پوستان گفت: «ما همچنین به ایالات متحده یادآوری می‌کنیم که چه کسانی مرتکب نسل‌کشی و استفاده از کار اجباری شده‌اند».

به نوشته سی‌جی‌تی‌اِن، او همچنین در پاسخ به ادعای «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا درباره بازداشت چند مدیر روزنامه هنگ‌کنگی «اپل دیلی» گفت، این بازداشت‌ها توسط پلیس منطقه ویژه هنگ‌کنگ و به منظور مبارزه علیه جرایم و حفاظت از نظم و عدالت اجتماعی صورت گرفته است.

بایدن پنجشنبه شب در واکنش به بازداشت چند مقام اپل دیلی و توقف انتشار آن، مدعی شد چنین کاری سرکوب آزادی بیان محسوب می‌شود.

لیجیان در پاسخ به چنین ادعاهایی گفت، کسانی که تحقیق درباره فعالیت‌های اپل دیلی را سرکوب آزادی بیان توصیف می‌کند یا خود را به حماقت زده‌اند یا درست و غلط را تشخیص نمی‌دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ادامه از آمریکا درخواست کرد به حقیقت احترام گذاشته و اتهام‌زنی علیه پلیس منطقه ویژه هنگ‌کنگ و مداخله در امور داخلی چین را متوقف کند.

انتهای پیام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *