رتبه اول ثبت اختراع هوش مصنوعی در جهان، به چین رسید

 

بنا به اعلام وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین، این کشور در رتبه اول جهان  ثبت اختراع هوش مصنوعی در جهان قرار گرفت.

به گزارش تجارت ایران و چین، «شیائو یاکینگ»، وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین، با تاکید بر پیشرفت چشمگیر هوش مصنوعی در جهان، در یک کنفرانس جهانی بیان کرد: برخی از مناطق چین در بسیاری از قابلیت‌های شاخه‌ی نوآوری‌های تکنولوژیکی در جهان، حرفی برای گفتن دارند و رتبه‌های خوبی در جهان کسب کردند.

در گزارشی که توسط ایرنا و به نقل از چاینا دیلی منتشر شده، آمده است: اندازه اصلی صنعت هوش مصنوعی چین به صورتی ادامه دار در حال رشد و افزایش است و ادغام هوش مصنوعی با اقتصاد واقعی نیز بیش از پیش تعمیق پیدا کرده است.

بر اساس گزارش اوایل سال جاری میلادی با محور توسعه هوش مصنوعی چین، تقریبا ۳۹۰ هزار درخواست حق ثبت اختراع هوش مصنوعی در طول ۱۰ سال گذشته در چین دریافت شده است. این میزان معادل ۷۴.۷ درصد از کل درخواست های مربوط به حق ثبت اختراع هوش مصنوعی در جهان است.

بیشتر بخوانید:

دانشگاه امیر کبیر با آکادمی علوم چین همکاری اش را آغاز کرد

کنفرانس جهانی هوش مصنوعی با سازمان دهی مشترک وزارت صنعت و فناوری اطلاعات و دولت شهری شانگهای و سایر بخش های دولتی برگزار شده است؛ این کنفرانس بیش از ۶ هزار کارشناس، محقق،  کارآفرین و سرمایه گذار از داخل چین و خارج از این کشور را به صورت آنلاین و آفلاین گرد هم آورده است.

بیش از ۱۰ تراشه هوش مصنوعی و همچنین محصولات ابتکاری ارائه شده از سوی بیش از ۳۰۰ شرکت هوش مصنوعی بزرگ در طول برگزاری این کنفرانس که از پنجشنبه شروع شده است و تا امروز شنبه ادامه خواهد داشت، به نمایش گذاشته شده است.

در نمایشگاهی که به مناسبت این کنفرانس برگزار شده است بیش از ۳۰۰ شرکت برجسته فعال در زمینه هوش مصنوعی از چین و سراسر جهان جدیدترین فناوری ها و محصولات خود از پهپادهای مدرن گرفته تا راه‌ حل ‌های هوشمند را در همایش جهانی هوش مصنوعی سال ۲۰۲۱ ارائه کرده اند.

در این همایش برای اولین بار شاهد رونمایی از پهپادهای باری هوشمند با ظرفیت حمل سه کیلوگرم و حداکثر سرعت ۱۰ متر در ثانیه هستیم. این پهپادها مجهز به موتورهای بسیار قوی و سیستم شناسایی چند حالته هستند که می تواند در برابر وزش باد تا شدت ۷ درجه مقاومت کنند و قادر به حمل بار به صورت شبانه روزی در هنگام وقوع بحران ‌های شهری هستند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *