نسخه ارزانتری از خودروهای مدل Y تسلا، وارد بازار چین شد

در پی کاهش فروش خودروهای شرکت آمریکایی تسلا در چین، این شرکت نسخه ارزانتری از مدل Y را روانه بازار چین کرد.

به گزارش تجارت ایران و چین، شرکت خودروسازی تسلا، در شرایطی که بازار خودرو در چین با نظارت شدید مردم و نهادهای دولتی چین همراه است، نسخه ارزانتری از مدل Y را روانه بازار چین کرد. این شرکت آمریکایی در حال حاضر، با ی خودرو در چین، رقابت می‌کند.

در گزارشی که توسط خبرگزاری تسنیم و به نقل از رویترز منتشر شده، آمده است: شرکت آمریکایی تسلا روز پنجشنبه نسخه ارزان تری از مدل Y را در چین، جایی که این سازنده خودروهای برقی با نظارت شدیدی از سوی سازمان های دولتی و مردم و همچنین رقابت فزاینده با شرکت های محلی روبرو است، عرضه کرد.

انجمن خودروهای مسافربری به چین (CPCA) روز پنجشنبه اعلام کرد که فروش تسلا از خودروهای ساخته شده در این کشور طی ماه ژوئن نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.

این شرکت که در شانگهای خودروهای سدان مدل 3 و خودروهای شاسی بلند مدل Y را تولید می کند، 33155 دستگاه خودروی ساخت چین، از جمله وسایل نقلیه صادراتی، به فروش رساند در حالی که در ماه مه این رقم 33463 دستگاه بود.

بر اساس این گزارش، فروش داخلی تسلا در چین بهبود یافت به طوری که این شرکت در ماه ژوئن 28138 دستگاه خودروی ساخت چین را به فروش رساند در حالی که ماه قبل این رقم 21936 دستگاه بود.

بیشتر بخوانید:

نخستین فراخوان آنلاین خودروی تسلا در چین

ایمنی خودروهای تسلا زیر سوال رفت

سهام شرکت تسلا روز پنجشنبه 1.2 درصد سقوط کرد و برای سومین جلسه معاملاتی متوالی روند نزولی داشت.

قیمت اولیه مدل Y تسلا با برد مسافتی استاندارد که روز پنجشنبه به بازار عرضه شد، پس از در نظر گرفتن یارانه های دولت چین، حدود 20 درصد کمتر از مدل Y با برد مسافتی طولانی تعیین شده است. قیمت اولیه این مدل 276000 یوان (42588 دلار) است.

این کاهش قیمت به مدلY  این امکان را می دهد تا از یارانه های دولت چین که به وسایل نقلیه انرژی جدید با قیمت کمتر از 300000 یوان ارائه می شود، بهره مند شود.

تسلا سال گذشته یک مدل استاندارد Y را از وب سایت خود در ایالات متحده حذف کرد، چرا که ایلان ماسک، مدیر عامل این شرکت گفته بود که برد مسافتی آن “غیر قابل قبول” و کمتر از 250 مایل است.

انجمن خودروهای مسافربری چین همچنین اعلام کرد که این کشور در ماه ژوئن 1.6 میلیون خودروی مسافری فروخته است که نسبت به سال گذشته 5.3 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *