آزمایش یوآن دیجیتال در شهرهای چین

دولت چین، آزمایش یوآن دیجیتال را در شهرهای بیشتری آغاز کرده است.

به گزارش تجارت ایران و چین، در این اقدام تازه که توسط بانک مرکزی چین در حال اجرا است، بیش از ۱ میلیون نفر ثبت‌نام و از این طرح استقبال کرده‌اند.

 در گزارشی که توسط خبرگزاری تسنیم و به نقل از بیت کوین دات کام منتشر شده، آمده است: دولت چین آزمایش یوان دیجیتال بانک مرکزی را گسترش داده است. طبق گفته یکی از مقامات بانک مرکزی چین، لیست سفیدی برای آزمایش بیشتر این ارز دیجیتال باز شده است. شهروندانی که علاقه دارند بخشی از این طرح باشند می‌توانند درخواست شرکت در این مرحله آزمایشی جدید را در برخی بانک‌های منتخب دولتی بدهند. بیش از 10 میلیون نفر همین حالا در این لیست سفید قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

یوآن چین رکورد جدید خود از ذخایر ارز جهان را ثبت کرد

دلار حتی با انتشار یوان چین، سقوط نمی کند

 

ولی هنوز گستره این آزمایش و نحوه توزیع یوان دیجیتال مشخص نشده است. در حالی که یوان دیجیتال در شهرهای متعددی آزمایش شده ولی میزان مقبولیت آن هنوز فراگیر نشده است. چین تعداد مصرف کنندگان و میزان ارز موجود در این آزمایش‌ها را افزایش داده و قصد دارد در المپیک زمستانی بعدی از یوان دیجیتال استفاده کند.

 برنامه لیست سفید جدیدترین اقدام بانک مرکزی چین در مورد یوان دیجیتال بوده است. پکن و شانگهای اهدای یوان دیجیتال به شهروندانشان را از ماه گذشته آغاز کردند. این دو شهر بیش از 500 هزار پاکت حاوی یوان دیجیتال به شهروندانشان خواهند داد. اما مردم هنوز هم در مورد تغییر شیوه پرداخت خود به یوان دیجیتال تردید دارند.

  بنابراین دولت چین استخراج و تجارت ارزهای مجازی را در چندین استان ممنوع کرده است. برخی استان ها مانند سیچوان و یانان استخراج کنندگان ارزهای مجازی را از قلمروی خود بیرون کرده‌اند.

 دولت چین همچنین به مقابله با شرکت‌هایی پرداخته که ارز مجازی تجارت می کنند. پکن به تازگی شرکت توسعه فرهنگی کوادو را به خاطر مشارکت عامدانه در تامین نرم‌افزار جهت تسهیل نقل و انتقال‌های ارز مجازی تعطیل کرده است.

 انتهای پیام/9

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *