5 راهکار جالب برای صرفه‌جویی در هزینه بسته بندی که نمی‌دانستید

صنعت بسته بندی مطابق با رشد تجارت الکترونیکی اخیراً رشد چشمگیری داشته است. خرده‌فروشان و عمده‌فروشان آنلاین درک کرده‌اند که بسته‌بندی موثر محصول دقیقاً به اندازه سایر جنبه‌های تجارتشان حیاتی است. آنها برای بهینه‌سازی رویه های مدیریت تدارکات خود به روش های مختلفی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

به گزارش تجارت ایران و چین، در ادامه، با ارایه چند راهکار به شما آموزش می‌دهیم چگونه می‌توانید از نوآوری‌ها استفاده کرده و تغییرات کوچکی را انجام دهید که فرآیندهای بسته‌بندی شما را کاملاً بی‌بدیل و به شما در صرفه‌جویی در هزینه‌ها کمک کند.

اهمیت کاهش هزینه های بسته بندی

با یافتن راه‌حل‌های بسته‌بندی مناسب برای محصولات خود، می‌توانید عملیاتی سریعتر و سودآورتر انجام دهید. جالب اینجاست که دستیابی به راه‌حل‌های مقرون‌به‌صرفه در مورد بسته‌بندی معمولاً به برخی از تغییرات کوچک نیازمند است که در طول زمان ایجاد می‌کنید. در عین حال، از کیفیت نباید غافل شد. به عنوان مثال، خواهید دید کاهش یک میلی‌متری در قطر بسته‌بندی‌های محصول‌تان چه کمک شایانی به صرفه‌جویی‌ در درازمدت خواهد کرد. به یاد داشته باشید که بسته‌بندی محصول اولین چیزی است که مشتریان شما می‌بینند. پس به فکر ایجاد حس خوب و دائمی در آن‌ها باشید.

بیشتر بخوانید: چهار اصل اساسی برای تجارت ایمن با چین

1- شناسائی عواملی که باعث افزایش هزینه بسته بندی می‌شوند

به طور کلی، برخی از مهم‌ترین عواملی که باعث افزایش هزینه‌های بسته‌بندی می‌شوند، عبارتند از:

  • طرح‌های معیوب در مواد ذخیره‌سازی و خطوط بسته‌بندی
  • پرداخت بر اساس ابعاد جعبه، نه ابعاد محصول
  • مواد بسته بندی با کیفیت پایین که احتمال دارد از بین بروند
  • عدم موفقیت در بهینه‌سازی فرآیندهای بسته‌بندی
  • حمل‌ونقل بیش از حد گران

2- خطوط ذخیره‌سازی و بسته‌بندی را بهبود ببخشید

این مرحله به ویژه برای شرکت‌های در حال رشد در زمینه تجارت الکترونیکی بسیار مهم است. جنس جعبه‌ها نیز بسیار مهم است. نکته در اینجا این است که خطوط بسته‌بندی را در فضای انبار کاهش دهید و مکان‌دهی محصولات خود را سازماندهی کنید.

این مرحله همچنین به شما کمک می‌کند تا مقدار فضای استفاده‌شده در انبار شرکت را کاهش دهید. با گذشت زمان، هزینه‌هایی مانند گرمایش و روشنایی کاهش می‌یابد و صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌ها ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: چه محصولات غذایی را می‌توانیم به چین صادر کنیم؟

3- از بسته‌بندی و حمل‌ونقل مناسب اطمینان حاصل کنید

هنگامی که مشتری گزارش می‌دهد کالایی آسیب دیده است و نیاز به بازگرداندن آن وجود دارد، باید هزینه‌های برگشت محصول را متقبل شوید. این امر، دیدگاه منفی در بین مشتریان به وجود نمی‌آورد و به اعتبار شرکت‌تان خدشه وارد نمی‌کند.

برخی از دلایل عمده خسارت هنگام جابه‌جایی محصول عبارتند از:

  • ضربه ناگهانی یا لرزش مداوم هنگام حمل و نقل
  • حمل‌ونقل و جابجایی‌های مکرر
  • ثبات ضعیف بار که به علت چیدن نادرست محصولات ایجاد می‌شود

4- از ماشین‌آلات پیشرفته برای کاهش زمان بسته‌بندی استفاده کنید

فرآیندهای زیادی در بسته‌بندی محصول وجود دارند که واقعاً زمان‌برند. خوشبختانه، شما مجبور نیستید از این مشکل رنج ببرید. به لطف فناوری‌های جدید، می‌توانید فرآیند بسته‌بندی خود را بهبود بخشیده و اوقات خوبی را سپری کنید. با یک خط بسته بندی خودکار می‌توانید مانند کاهش آسیب‌های انسانی، کاهش آسیب به محصول،  بهبود پایداری محیط‌زیست و خروجی بالاتر از مزایای بسیار متنوعی بهره‌مند شوید.

بیشتر بخوانید:

5- از بسته‌بندی با حجم مناسب استفاده کنید

بسیاری از مشاغل تمایل دارند جعبه‌های استاندارد را انتخاب کنند، زیرا تهیه آن‌ها ارزان و آسان است. با این حال، اگرچه بسته‌های ازپیش‌ساخته‌شده می‌توانند کمک‌کننده باشند، اما با گذشت زمان، مشخص می‌شود که مقرون‌به‌صرفه نیستند. در عوض، می‌توانید جعبه‌ای تهیه کنید که مخصوص محصول شما طراحی شده است. از طرفی، می‌توانید بسته‌های مخصوص خود طراحی کنید که نام شرکت شما روی آن درج شده است. بدین ترتیب، با یک تیر، دو نشان می‌زنید: بسته‌بندی مقرون‌به‌صرفه و تبلیغ برند.

تحریریه تجارت ایران و چین آمادگی دارد در زمینه نحوه ورود به بازار چین و تجارت با شرکت‌های چینی به تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی مشاوره ارایه دهد. تجارت ایران و چین تیمی متشکل از مشاوران ایرانی و چینی است که بیش از یک دهه سابقه تجارت بین دو کشور را در کارنامه خود دارند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *