دولت چین؛ تحریم شرکت‌های چینی، نقض قوانین بین المللی است

دولت چین در واکنش به اضافه کردن شرکت‌ها و نهادهای چینی به لیست سیاه از سوی آمریکا، این اقدام را نقض قوانین بین‌المللی اقتصادی دانست.

به گزارش تجارت ایران و چین، در پی خبر تحریم ۲۳ شرکت و نهاد چینی توسط آمریکا، به بهانه‌ی نقض حقوق بشر و روابط نظامی، دولت چین با رد این ادعا، آن را سرکوب غیرمعمول شرکت‌های چینی عنوان کرد.

درگزارشی که توسط ایرنا وبه نقل ااز گلوبال تایمز منتشر شده، آمده است: سخنگوی وزارت بازرگانی چین روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اضافه شدن شرکت‌های چینی به لیست سیاه آمریکا، “نقض جدی قوانین بین‌المللی اقتصادی و تجاری” و “سرکوب غیر معقول” این شرکت‌ها است.

در این بیانیه آمده است: دولت چین اقدامات لازم را برای حفاظت از حقوق و منافع قانونی شرکت‌های چینی انجام خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

تحریم های جدید آمریکا علیه چین

شرکت های چینی در لیست سیاه آمریکا

وزارت بازرگانی ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد ۱۴ شرکت و نهاد چینی را به لیست سیاه اقتصادی خود اضافه کرده و گفته است این شرکت ها در نقض حقوق بشر، بازداشت گسترده مخالفان و کنترل و نظارت بر اویغورها، قزاق ها و سایر گروه‌های اقلیت مسلمان در منطقه خودمختار اویغور سین کیانگ از طریق فناوری نقش داشته‌اند.

اشخاصی که در لیست سیاه اقتصادی آمریکا قرار گیرند به طور کلی موظف به دریافت مجوز از وزارت بازرگانی هستند و هنگامی که مجوز دریافت اقلام را از تامین کنندگان آمریکا دریافت می‌کنند، مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرند.

واشنگتن همچنین پنج نهاد را که به گفته آنها به طور مستقیم از برنامه‌های نوسازی نظامی چین در زمینه لیزر و سیستم‌های مدیریت نبرد پشتیبانی می‌کنند به این لیست اضافه کرده است.

در سال ۲۰۱۹، وزارت بازرگانی تحت مدیریت دونالد ترامپ،  رئیس جمهوری وقت آمریکا هم ۲۰ دفتر امنیت عمومی چین و هشت شرکت از جمله شرکت تصویری Hikvision را به دلیل کنترل رفتار اقلیت‌های مسلمان از طریق تکنولوژی تحریم کرد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *