افتتاح پارک اکسپو شانگهای با حضور سرکنسول ایران

مراسم افتتاح پاویون ملی کشورها در پارک در پارک بین المللی نمایشگاه صنایع دستی شانگهای با عنوان اکسپو شانگهای با حضور رمضان پرواز، سرکنسول کشورمان برگزار شد.

 

به گزارش تجارت ایران و چین، مراسم افتتاح پاویون ملی کشورها با حضور رمضان پرواز و دیپلمات‌های خارجی از 21 کشور از جمله اسلواکی، تایلند، جامائیکا، باهاما، تاجیکستان، قرقیزستان، افغانستان، ونزوئلا، اتیوپی، نپال، ایران، فیلیپین، سریلانکا، پاکستان، کوبا، توگو، آذربایجان، اندونزی، بنین، تانزانیا در این مراسم شرکت کردند.

آقای ژانگ فن، رئیس سابق مجمع بین المللی زنان ملل متحد و بیش از 100 مهمان در این مراسم شرکت کردند. این پروژه بر اساس اصول باز ، دوستانه و تعاونی و ارزش‌های تاریخی تأسیس صد ساله حزب کمونیست چین در شانگهای، مطمئناً فصل جدیدی را برای همکاری‌های بین‌المللی گشود.

بیشتر بخوانید:

نمایشگاه فرش ایرانی در شانگهای دایر شد

در ابتدای این مراسم معاون مدیر آژانس همکاری‌های بین‌المللی سازمان ملل و وزیر دپارتمان اطلاع رسانی، رئیس مطبوعات اخبار داخلی و خارجی، خانم وی یان سخنرانی خوش آمد گویی کرد. وی گفت، شانگهای پنجره‌ای است که جهان از طریق آن چین واقعی را می‌بیند و در سال‌های اخیر، معجزات توسعه اقتصادی را یکی پس از دیگری ایجاد کرده است. با اوج گرفتن سریع اقتصادی چین، به ویژه فعالیت‌هایی مانند “نمایشگاه بین المللی واردات چین”، شانگهای برای ارتقا مبادلات اقتصادی و تجاری بین‌المللی و همچنین همکاری‌های منطقه‌ای بین کشورهای مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است.


پارک ملی اکسپو شانگهای یکی از پروژه‌های مهم اجرا شده در چین است. 21 غرفه ملی در اکسپو شانگهای ایجاد می‌شود و این “غرفه های ملی” هر ساله با نمایشگاه بین المللی واردات چین (CIIE) برای جلب بازدیدکنندگان و هیئت‌های تجاری در سراسر جهان در ارتباط خواهند بود و در آینده ، 100 غرفه ملی در اکسپو شانگهای ایجاد می‌شود و پتانسیل‌های زیادی برای همکاری برای کشورها ایجاد خواهد کرد.
در این مراسم رمضان پرواز سرکنسول ایران در شانگهای نیز به نمایندگی از کشورمان حضور داشتند و غرفه ایران در اکسپو شانگهای به معرفی کشورمان به بازدیدکنندگان چینی و همچنین مخاطبین خارجی خواهد پرداخت.
پارک اکسپو شانگهای به عنوان یک پل ارتباطی و مروج بستر فرهنگی و صنعتی برای ارتقا همکاری در زمینه‌های مختلف با همه کشورهای جهان و تقویت بیشتر نوآوری و توسعه خواهد بود. در حال حاضر، پارک ملی اکسپو شانگهای به طور فعال اطلاعات فرهنگی و مربوط به صنعت کشورهای شرکت کننده را جمع آوری می‌کند. با توجه به شرایط واقعی هر کشور، ما پروژه “غرفه ملی شانگهای” را در اسرع وقت اجرا خواهیم کرد تا مشخصات فرهنگی و صنعتی هر کشور را به طور کامل منعکس کند و غرفه‌های ملی کشورها آماده به نمایش گذاشتن آثار کشور خود در آینده نزدیک خواهند بود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *